Som čierny pasažier a cestujem za Vaše peniaze

Autor: Peter Slamenik | 4.12.2015 o 10:51 | Karma článku: 12,08 | Prečítané:  16350x

Už som chlapcom revízorom viackrát vysvetlil, že ak chodia do posilky, tak to im je veľký prd platné

Od čias klasického štikátka do štvorkombinácie až po sofistikované mašiny, ktoré sa dajú deaktivovať z ktorejkoľvek pozície,  si lístok označím iba v dvoch prípadoch. Ak objektívne nastavíme ceny dopravy, alebo cestujem s nejakou slečnou a chcem sa na ňu dívať

Ak ste čierny pasažier s mnohoročnou praxou, určite máte svoje techniky. Pre nováčikov by som rád ponúkol kompletný jednoduchý postup ako jazdiť beztrestne bezplatne, no neviem, či to nie je proti kódexu blogera, a tak preto veľmi opatrne...  

Platí jedno pravidlo. Treba mať vždy pri sebe jednu vstupenku. Volám ju ročník, mám ho v peňaženke, bez ktorej nezvyknem nikam chodiť. Fakt, rok som na to kedysi jazdil

V prípade, že ročník zvierate v ruke a sledujete situáciu na zastávkach a v prípade nebezpečestva ho označíte, tak neprežije dlhšie ako mesiac. Bude vyšúchaný a dotrhaný ako egyptský pergamen. V druhom prípade ho máte vákuovo zabalený v peňaženke, takže opäť získa ročnú platnosť, no to už riskujete, že Vás kontrólny orgán nachytá pri zaujímavej knihe, alebo prekazí pokus o zblíženie so sympatickou spolucestujúcou. No to už musíte mať trošku času a drzosti, kým sa zasa môžete pustiť do rozčítanej kapitoly, ale nič nikomu platiť nebudete. Možno slečne zmrzlinu, ak sa zadarí

Právo a spravodlivosť sú dve rozdielne veci, no stále platí prezumpcia neviny. Nech Vám dokážu, a to budú musieť práve oni, že ste nechceli ročník znehodnotiť pri nástupe do vozidla. Vy nemusíte nič, iba sa zabávať a dookola tvrdiť to isté. No raz to trvalo skoro hodinu a už som fakt nemal náladu. Dajú sa vymyslieť také rozprávky, že aj Šeherezáda by sa čudovala. Len za žiadnych okolností neukazujte ten kus plastu formátu kreditnej karty, na ktorom sa tak pekne usmievajte. Keby sa chlapci vyhrážali, že zavolajú kamarátov s trápnym nápisom na aute „pomáhať a chrániť“, poproste ich, aby to urobili. To je ešte väčšia zábava. Nech príde aj ich veliteľ a kukláči. Oni si už môžu zisťovať Vaše ctené meno, pri určitých podmienkach a určitým spôsobom, no nemôžu ho za žiadnych okolností nikomu prezradiť. Dokonca ani pošepkať tej slečne, ktorej sa tak moc páčite. Nech pred Vás predstúpi ktokoľvek, Vy stále zvierate ročník a kričíte „pustite ma, chcem ho štiknúť“. Všetko nezabudnite dokumentovať, jedného dňa to poslúži ako školiaci materiál na policajnej akadémii

Takéto cestovanie vyžaduje veľa pozornosti. Najradšej mám Európsky týždeň mobility. Konečne si sadnem a môžem si aj čítať. Ale nikdy si cestu zadarmo naplno nevychutnám, pretože na každej zástavke zvýšim automaticky pozornosť a sledujem, či nenastúpi revízor. Po 10 tich pivách považujem za revízora všetkých naokolo a polovica pasažierov si myslí, že ja som revízor. Raz so cestoval nočákom 93, postavil som sa v bombére do stredu autobusu a zvolal som „Kontrola cestovných lístkov“. Ja viem, že za toto raz pôjdem do pekla... Polovica platiacich cestujúcich skoro popadala zo sedadiel a skúšala ujsť cez vetracie okienko. Mám taký dojem, že aj šofér hľadal električenku. Vystúpil som na nabližšej zastávke a zmizol v temných uličkách Petržalky a nasledujúce dve hodiny sa mi ešte čkalo

Či som na seba hrdý za takúto formu protestu? Jednoznačne! Veď 25 rokov tak jazdím a iba dve pokuty z rannej mladosti. Síce nové značkovače prinášajú viac stresu pre adrenalínových pasažierov, no dá sa to zvládnuť. Vyjadrujem určitý postoj k situácii a zvolil som takýto sebecký spôsob

No niesom žiadny škrob! Vážim si toho chlapa, čo krúti volantom, tie baby, čo tie autobusy upratujú, tých servisákov, čo tie motory opravujú. No na tie hviezdy v dozornej rade dopravného podniku nenájdem dobrého slova! Trošku som bol na vážkach, či predsa len nezačnem platiť ako všetci ostatní slušní pasažieri. Veď tie autobusy sú pekné, čisté, moderné, telka je tam, vraj aj wifi.. Kedysi, keď sa prehnala okolo paneláku 99tka, tak aj výťah podskočil. Dnes to jazdí tichšie ako môj bicykel. V niektorých prípadoch doslova popierajú zákony fyziky a v dopravnej zápche sú rýchlejšie ako osobáky...  Mám kamaráta, ktorý jazdí trolejbusom 205kou, sťažoval sa mi, že biele goliere dostali kráľovské prémie a oni nedostali ani na kapustnicu..

Chvalabohu, že nemáme metro! Lebo si neviem predstaviť, čo by pýtali za jeden lístok. Určite by sme mali najmodernejšie turnikety a magnetické koľajnice, aby sme boli svetoví a dozorná rada dopravného podniku by mala viac členov ako poslanecký klub vládnucej strany. A lístok by stál 5 eur, lebo nejako sa to musí predsa zaplatiť... Pozerám cenníky cestovného Paríž, New York... S tými 90timi centami za 30min po Bratislave asi robia asi srandu. Dovolím si tvrdiť, že vo vybraných mestách je o trošku náročnejší dopravný systém ako v metropole na Dunaji a za 30 minút som prefrčal z Harlemu celým Manhattanom do polovice Brooklynu. Ale ak tá cena nejakým spôsobom odráža životnú úroveň obyvateľstva, tak držím hubu a idem na trhy chlastať punč. Na východ som sa radšej nevydal, lebo Aziatom ešte asi nedošlo, že kradnúť by sa malo vždy a všade a najlepšie okradnúť všetkých okolo. V Seoule sme jazdili do roboty polhodiny metrom. Od domu do fabriky to bolo 26 kilometrov a stálo to asi 1 éčko. Alebo jedna vychytávka z Číny, skoro som sa pototo.. Vláčik v Shanghaji z centra na letisko. Lístok stojí okolo 8USD, trošku veľa, ale 431km/hod a za 8 minút ste na check-ine. Trošku drahé, ale šľape to ako lietadlo a tak si platíte za ten zážitok

Na tie roky mám dosť trápne názory že? Využívať službu vo svoj prospech a nezaplatiť. To je teda výchova a hrdinstvo! Nesúhlasiť s cenou a jednoducho nezaplatiť. V momentálnej situácii nedám ani cent... To by si predsa mohol každý povedať a všetci by jazdili bez lístkov.. Hmm, a prečo to neskúsiť? Veď aj na železniciach je čoraz menej platiacich divákov. A do volieb ešte nejakú skupinu budú určite privilegovať. Keby niekto pred rokmi vyhlásil, že vlaky  budú zadarmo, tak sa opýtam, že čo užíva... No čo by sa stalo, keby sme všetci cestovali v MHD načierno? Nemyslím si, že by na týždeň zatvorili vozový park, aby priviedli ľudí k rozumu. A potom by šofér blokoval dopravu otvorením iba predných dverí a osobne predával lístky? Bolo by viac revízorov a kontrolovali by ľudí už pred nastúpením? Asi nie.. Nesmelo si myslím, že po troch štyroch týždňoch bezplatného cestovania by ľudia možno odhalili viac pozitív mestskej hromadnej dopravy a určite by jazdilo menej áut a to by možno ponúklo priestor na riešenie ostatných problémov. Určite mám ružové okuliare, no slepý úplne niesom

Určite to nechcem zadarmo! Nič nie je a nemalo by byť zadarmo. Maximum 40 centov by úplne stačilo. A všetci by boli spokojní. Správna rada by si trošku utiahla opasky a husacinku by si dali iba raz týždenne a ľudia by sa za normálne peniaze odviezli kam potrebujú. A osobne by som sa postaral, aby v nočákoch všetci platili

Páni šoféri, ďakujem za odvoz a prajem pekný deň

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Stálicou maďarskej politiky na Slovensku je Béla Bugár

Maďarskú menšinu na Slovensku reprezentujú v podstate od roku 1989 tie isté tváre.

KOMENTÁRE

Vyčerpá sa s Ficom III Bugárov kredit?

Most-Híd je taký baleťák na hrane.

TECH

Lysohlávky pomohli pacientom s rakovinou

Látka dokázala odhaliť pacientom nový zmysel života.


Už ste čítali?