Vitajte v krajine Automotive

Autor: Peter Slamenik | 22.8.2016 o 16:45 | Karma článku: 4,61 | Prečítané:  1141x

V 86tom otec kúpil škodovku 105ku, a keby neboli také prísne emisné limity, ešte stále na tom jazdím

V súčasnosti tankujem 18ročný turbo benzín. Žerie to ako balistická raketa, no keby som sa o neho viac staral a netriafal každý výtlk, tak na tom budem jazdiť, až kým nejaký ďalší chmuľo v Bruseli nevymyslí perpetum mobile. Každé ráno kontrolujem stav oleja, posledné roky aj chladiacu kvapalinu. Po vode z ostrekovačov ostala deravá nádobka. No brzdová je OK a motor závidia aj konštruktéri. Naštartujem to špeciálnym spôsobom a letím do automobilky

Kam inam že? Poľnohospodárstvo vyschlo, strojárstvo sa zadrelo, stavebníctvo rozpadlo, baníctvo vytunelovalo. Muselo by mi byť veľmi zle, aby som skončil v zdravotníctve. Do školskej lavice by som rád vrátil, no za katedru by museli dlho prehovárať. Spravodlivosť je slepá, ekonómov ani nespočítam a uniformám nesalutujem. Ale autá lezú z pásu rýchlejšie ako teplé rožky.. Všetci pevne veríme, že ešte to tu ešte 10 rokov PSA a Kia Motors potiahne, kým nenaložia technológiu do kamiónu a nevyštartujú na Rumunsko. Najlepšie riešenie by bolo potiahnuť rovno do výrobnej haly koľajnicu. Na jednu vlakovú súpravu by sa vošla celá montážna linka na Sportage a niekde na Balkáne sú už celkom pekne nadržaní na 3tisíc pracovných miest za 300 dolárov. Zdravý rozum káže investorom demontovať slovenské ťahúne už zajtra, no kde by im bolo lepšie, ako v tejto našej krásnej rozvojovej krajine

A už ani tie syrové korbáčiky nie sú to, čo boli kedysi

Možno to pôjde do nekonečna. Keď Balkánci už budú drahí a zlenivejú ako národy Stredomoria, tak automobilky potiahnu ďalej na východ a zastaví ich iba oceán. Kým budú v Kambodži montovať Tuarega, tak Západná Európa bude vyrábať nejaký hybridný zázrak, ktorý sa časom objaví niekde pod Himalájami. Aj tam je miliarda ľudí, čo by si rada privyrobila.. A pán Boh vie na čom sa budeme voziť v budúcnosti. A čo to bude žrať. A aké to bude mať nádobky.. Investori si nebudú u nás kľučky podávať. Nejaké obdobie tu bude trošku temno. Kým si tu príde niekto iný užiť rajské daňové prázdniny, tak to chvíľu potrvá. Nejako prečkáme, chalani z parlamentu už isto niečo vymyslia

Kto vie, čo bolo v prílohe zmluvy s Kórejcami a čo sľúbili Francúzom. Inak na spadnutie bola aj dohoda, že manažéri budú bývať v Bratislave a lietať do Žiliny špeciálom. Neviem, či v tých časoch bol vôbec schopný letu, alebo si niekto našiel konečne gule, alebo si to kórejskí manažéri rozmysleli. Veď Žilina je predsa také pekné mesto.. Trošku sa magistrát potrápil so seniormi, ktorí si mysleli, že dostanú tisíc éčiek za štvorec extravilánu, ale nakoniec, aj tak tam tá pekná fabrika stojí! Boli ste už dnu? Výkladná skriňa, výstavný kus, keby Vám na podlahu padlo 20deko vlašského šalátu, môžete ho pekne krásne rohlíkom zjesť rovno zo zeme. Urobíme všetko, čo investorom na očiach vidíme. A sme aj šikovný národ. Ani sa nečudujem, že u nás chcú vyrábať teréniaky z Anglicka. Pri Nitre sa to hemží buldozérmi a dúfam, že budú montovať poriadne autá, lebo som začul šumy, že Landrover ohlásil generáciu mestských automobilov

Takže jedného krásneho rána sa prebudia a povedia si, že dnes by to šlo.. Zastavia sa linky, zhasnú všetky kontrólky a displaye, dodávatelia to zabalia pár týždňov skôr. Rozšróbujú sa haly, nakúpia suveníry, dajú si ešte po pive a rozhliadnu sa na mapu Európy. Keď zistia, že to tu nemá význam, stratia sa ako prd vo vetre. A všetci sa budeme čudovať, že sme nepripravení ako cestári na prvý sneh. Celý ten ekonomický zázrak sa rozsype a tisíce ľudí, čo tam makali a desaťtisíce, čo tam nič nerobili, napochodujú na úrad práce. Tým najlenivejším potrvá najdlhšie kým poslednýkrát prejdú turniketom, respektíve vyskočia na zlatom padáku. Poznám jedného, ktorý bral štyri litre ešte dva roky po krachu fabriky. Odmenu tomu chlapovi a nech sa o ňom učia na ekonomickej

Nechcem maľovať čerta na stenu, skôr o ňu hrach hádžem. Ale vsadiť všetko na jednu kartu, nie je správne riešenie.. Ja sa nestratím. Na kamión plný technológie, smerujúci do Moldavska, nasadnem tiež, Rumuni mi už ponúkli kontrakt. Kým sa nezdvihne automobilka, tak všetci máme teplé miestečka. No tisíc kilometrový perimeter od montážnej linky, sa dá s dobrou logistikou a nejakým externým skladom celkom dobre zvládnuť aj od albánskych dodávateľov. Už sme tam niečo poslali. Zo dňa na deň sa o tom rozhodlo, za mesiac už žhavili pece a naše teplé miestečka začali byť trošku studené. Ale zredukovali sme výrobných pracovníkov, draftovali experta na ľudské zdroje a ergonomické podložky pod myši. A ukrytí za monitormi fičíme ďalej.. V 2009tom, na troch dňoch výroby a redukovaných šichtách, sme kedysi skončili behom dvoch týždňov. Šrotovacie mechanizmy sa vtedy zahryzli do problému a minútový takt sa vrátil do každej automobilky.. No som zvedavý, či v druhom kole nedostaneme na prdel

V Detroite to vyzerá ako kedysi na divokom západe. Keď vyťažili všetko zlato alebo sa tam vystrieľali. Keby nebolo hokeja, tak tam už ani autobusy nechodia a Obama to podaruje Rusom ako kompenzáciu za Aljašku. General Motors sa časom stiahne do Mexika. Ani sa im nečudujem, je tam pekne. Krajšie ako v Žiline. Nikomu tam voda v zime nerozdrapí nádobku na ostrekovaciu kvapalinu. V našich zemepisných šírkach to vidím ešte na 10 rokov a potom tu budeme mať celkom dosť skladových priestorov. Aj tých dodávateľských, servisných, upratovacích, gastro, promo, reklamných firiem sú hotové mraky.. Tým tiež zredukujú hodiny a na pichačke budú pavučiny. Mohli by sa tam nasťahovať nábytkári, textilky, potravinári, no v dnešnej dobe sa všetci učia manažérskemu remeslu

A tak si frčím do roboty, robím čo môžem, obieha ma naložený kamión fungel novými SUVéčkami. Kedysi som si myslel, že tie autá hádžu do mora. Pevne verím, že sa budúcemu majiteľovi budú páčiť najnovšie vychytávky, s tou elektrickou sedačkou som sa vyhral

Milí priatelia, prajem veľa šťastných kilometrov

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Stálicou maďarskej politiky na Slovensku je Béla Bugár

Maďarskú menšinu na Slovensku reprezentujú v podstate od roku 1989 tie isté tváre.

KOMENTÁRE

Vyčerpá sa s Ficom III Bugárov kredit?

Most-Híd je taký baleťák na hrane.

TECH

Lysohlávky pomohli pacientom s rakovinou

Látka dokázala odhaliť pacientom nový zmysel života.


Už ste čítali?