reklama

O čom tu mám vlastne písať?

Začiatky môjho blogovania siahajú na vysokoškolský internát, kde som na každej nástenke uverejňoval  inzerát o predaji ukrajinských cigariet.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Neviete si predstaviť, akú som mal karmu. Samozrejme, že vo všetkom sa dá nájsť konkurencia a aj tu sa našiel pisateľ, ktorý bojoval o priazeň ubytovaných. Počet ukončených semestrov a jednoznačná fyzická prevaha ma nakoniec usadila do kresla administrátora a podnikateľský nástenkový blog mal iba jedného prispievateľa. Určite aj čítanosť naberala rekord, všade veľa mladých ľudí bažiacich po nikotíne v predskúškovom strese. Až jedného dňa sa do radu postavila vedúca internátu

Keď mi uťali kšefty, začal som písať dievčatám básničky. Respektíve som za 3 pivá vypotil niečo romantické, keďže veľa mužov nemá fantáziu a niečo súrne potrebovali od svojich frajeriek. Toto mi šlo perfektne, no párkrát som utpel fraktúru srdcového svalu a na všetkých Bohov som prisahal, že už žiadnej nič nezveršujem. Včera som jej zasa písal...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Silnú potrebu písomného prejavu som výrazne naplnil za posledné roky, na horúcej pôde automobilky. Popísal som toho kilometre, v rôznych jazykoch a aj farebne... Karmu nahradil syndróm vyhorenia a najdôležitejšie bolo informáciu poslať. Ťažko som sa s tým stotožnil, no neskôr som podľahol tlaku. Keď šlo do tuhého, tak tento mierny informačný alibizmus som vytiahol z rukáva ako eso, až sa stoličky zatriasli

Takže veľmi som sa potešil, keď som narazil na tento blog. Budeme diskutovať, možno sa pobijeme, čitatelia hodnotia a hlavne čítajú. Nepochopení básnici, nesmelí pisatelia, ale aj budúci laureáti Pulitzera či Nobelovky tu určite nájdu svoje publikum, ale hlavne píšu... Pre inšpiráciu som sa ohliadol do minulosti, čo tu frčí a čo sa číta, čo ľudí zaujíma.. A odkiaľ sa učiť, keď nie od tých najlepších? Určite nie od rekordérov na kliknutie, lebo to sú samé politické kecy a sťažovanie sa na život. Najlepšie (v čo pevne verím), som našiel medzi odmenenými, no 28 éčiek za niektoré pecky sa mi zdalo málo. Jedna kočka tam popisovala internátny život, no zabavil som sa neskutočne...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Teda, hneď na úvod som zhasol ako stredoškolák, ktorý si dovedie do bytu babu a zistí, že má doma rodičov. O čom tu mám vlastne písať? Cigarety už nepredávam a technologické parametre montážnych procesov by asi moc nezaujali. Básnička je vždy iba pre jednu osobu.. Možno by som mohol vysvetliť hierarchiu internátneho kšeftovania, alebo niečo z automotive, keďže téma Jaguár Ladrover atakovala čelné pozície v hitparáde. No nedokázal by som dostať zo seba ani riadok na populárne témy ako politika, tragédie, konšpirácie, utečenci... Nechutil by mi obed. Chvalabohu som sa tu nedočítal o klasických témach, „kto, s kým, kde, ako, za koľko, a koľkokrát“ a podobný bulvár. To by mi nechutilo ani zajtra

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Možno by som mohol uviesť zážitky z cestovania, niekedy som to preháňal až tak, že Marco Polo s Kolumbusom sú obyčajní šampóni, ktorí nevedia kde je sever. A priravujem praktickú príručku cestovateľa do Nepálu s názvom „Hele vole to je Everest“ a cestopis „Výprask v Južnej Amerike“. To by ste mi neverili, čo všetko som zjedol...

Ale som smutný.. Trošku preto, že si nikto neprečíta moje výtvory, keďže nejdem s dobou.. Smutnejší som viac z toho, že sa mi vynárajú dve možnosti, prečo najčítanejšie sú práve tie, ktoré sú. Či už blogy, či články, nejako nás „to“ priťahuje, že? Bez rozdielu váhy a pohlavia inklinujeme k emóciám. Podvedome vyhľadávame nejaké napätie, najlepšie, ak je vzdialené ďaleko od miesta, kde spíme. Mám taký nesmelý dojem, že nás baví zúčastňovať sa na sporoch, najvhodnejšie ako nezávislí pozorovatelia. Určite sa v nás prejavuje trošku závisti, a zaujímame sa, kto má kde nejaké tajné účty. Tak sa mi zdá, že dobro je nuda a zlo väčšia zábava.. Druhou možnosťou je môžné umelé zvyšovanie popularity článkov, napadli ma všeliaké metódy, samozrejme si to nedovolím tvrdiť. Ale našľapaný ITčkár stredoškolského veku dokáže so smartfónom a wifi pripojením také zázraky, že moje úspešné absolvovanie kurzu excel advance je na smiech

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ale výsledok je asi jasný, aj bez ohľadu na počítadlo. Viac ľudí si prečíta Ficove trestné oznámenie ako Saganove špurty. Prekvapilo ma, že zvýšenie počtu vyučovacích dní pre školákov sa ťahá za reportážou o nájdenom exotickom plazovi na sídlisku. A pozerám, že na sídlisku sa pohybuje aj chlapík, čo tvrdí, že má rytmus. Možno to bol jeho had

Milí priatelia, idem na obed

Všetkým Vám prajem slnečný deň

Peter Slamenik

Peter Slamenik

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  175
  •  | 
  • Páči sa:  1 024x

"zvedavý cestovateľ, nepochopený básnik, hanblivý extrovert, diaľkový chodec, večný optimista, sklamaný idealista, trpezlivý čakateľ, hustý dobrodruh, opatrný horolezec, samouk histórie a beznádejný romantik" Zoznam autorových rubrík:  V zdravom tele z dravý duchVšeličoSúkromné

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu