reklama

Nezaplatím 100 litrov za byt ani keby ste mi brokovnicu opreli o čelo!

Biznisman z ďalekého východu, ale fest ďalekého, ma v stánku na Miletičke ukecal na bambusové ponožky. Kúpil som si 5 párov a celý deň som machroval. Večer som mal nohy čierne, ako keby som bosý chodil a nešlo to dolu

Písmo: A- | A+
Diskusia  (288)

Toto nesmelé zamyslenie sa nad mojimi investíciami som možno nezačal najlepšie, ale aspoň vidíte, ako sa nechám rýchlo ukecať. Rovnako mi to každý víkend natrie nemenovaný obchodný reťazec, odkiaľ odchádzam s kopou piva v akcii, tzv 6pack. Negatívny dopad zatiaľ nepociťujem, no ale určite príde. Ale s chladným prehľadom odolávam asi najväčšej investícii, ktorá na mňa číha na každom kroku. Kolegovia sa bavia o percentách, kolegyne o obkladačkách do kúpelne a v každej druhej reklame je to výhodnejšie, ako v tej prvej... Kedysi jedna kamoška došla z nejakej ekonomickej prednášky, kde vraj vystupoval namakaný odborník ovenčený akademickými titulmi a tlačila mi do hlavy rozumy, že najlepšia investícia je byt. Neskutočný magor, do rúk mu .... a týždeň k vode nepustiť

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keď som doletel po rokoch domov, tak finanční poradcovia, ako supy zacítili šancu, čakali ma pred barákom. Vrátil som sa zo sveta, nie z ostrovov, okrem diét, sa na mňa nalepilo aj veľa zážitkov, poznatkov o kultúre mnohých krajín, zložitých príbehov jednoduchých ľudí a naopak. Vyzbrojený nepriestrelnými argumentami a znalosťou hlavného ekonomického a auditorského zákona, som súhlasil s posedením pri káve s expertkou na peniaze, ktorá mi sľúbila, že nastavíme nejako moju budúcnosť. Netušil som, že za tie roky sa to tu zmenilo na takú džungľu, ale potešilo ma, že niekto na mňa myslí...

  1. Ten, kto radí, čo s peniazmi, buď žiadne nemá, alebo ich mal a už ich nemá, alebo ich má strašne veľa, lebo tých potešených ako ja, bolo celkom dosť

  2. Ako auditor som ku Vám prišiel, aby som Vám pomohol, to je pre mňa prvoradé. A v maili máte číslo môjho účtu

Záplava farebných prospektov o investičnom sporení, vysmiate tváre investorov a kopa grafov so stúpajúcimi krivkami, aktíva a pasíva vo finančnom domčeku, šťastná rodinka pri bungalove, strom a pes.. no nepresvedčila ma. Keď na mňa vyrukovala s otázkou, či myslím na dôchodok, tak moja slušná výchova mi zabránila niekam ju poslať. Keď mi začala rozprávať o prirodzenej potrebe človeka niečo vlastniť, nejaký bytík, že mi vie zabezpečiť veľmi výhodný úverík, a že 50tisícočiek už mám zarobené zo sveta, tak už som ju poslal.. Hlavne pre tie zdrobneniny v prejave

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pre lepšiu názornosť, mám 34 rokov, vyrastal som sa na dedine, slobodný, vážny vzťah v nedohľadne, kancelárska krysa v automobilovom priemysle, 3 dni v týždni na služobke, aktívny víkend, mesačný prenájom izby za 180 eur.. Väčšinu, čo som kedy zarobil, som natlačil do športu, cestovania, vzdelania a kultúry. Bola to zatiaľ najlepšia investícia v mojom živote. 10 rokov sa presúvam svetom, niekedy až tak, že po prebudení, neviem v akej som krajine a tak musím nahliadnuť do peňaženky, aká je tam mena. Naučil som sa, že 5hviezdičkový hotel mi výhľad na nebo nezlepší a v moteli na poľskej diaľnici, po dvoch pivách, sa mi snívalo lepšie ako v Dubaji. Posteľ v bussines izbe je rovnako nepríjemne mäkká ako v izbách na prízemí a nie je dôležité kde, ale s kým...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kľudne do mňa, ale tá jednoduchá hypotekárna matematika mi nejako nesedí.. 50 mám, 50 si požičiam, kúpim byt. Zoženiem ďalších 10, lebo je to holobyt a ešte by sa aj nejaká posteľ a kuchyňa zišla... A nemám ani fuka, ešte som nepripočítal náklady na bývanie a ešte ma nechytil bytový design.. A splácam 300 mesačne banke nejakých 15 rokov.. 15 rokov? Sakra, ja myslím na to, či v piatok so mnou slečna pôjde na večeru. Veď aj RVHP šľapala na 5ročnice a vybudovali toho dosť... Ale zasa sa zo mňa stane hrdý majiteľ bytu, postúpim na spoločenskom rebríčku. A kedysi som býval s dievčatami, ktoré hrdo vyhlasovali, že chlap musí „ vlastniť“ byt, inak je to nula. Nikdy som im to nepovedal, ale na také baby sa hodí výraz FANTA ...uck And Never Touch Again

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ale čo sa potom stane? Okrem toho, že sa zo mňa stane pravý chlap, značné percento z výplaty zrazu zmizne na perfektný bitík, a už nemôžem letieť do Ria de Janeira na futbal, nemôžem ísť do Nepálu na expedíciu, a skoro 200 euro za koncert ACDC by som už asi nedal. Chcem si kúpiť súťažný bicykel na triatlon, keď som videl cenovku, skoro ma otočilo. Vediem aktívny život, som na to hrdý a som vraj aj inšpiráciou pre veľa mojich známych. To si viac vážim ako výpis z katastra o vlastníctve bytu. Nemám zatiaľ pre koho budovať hodnotu. Takže ani brokovnica z nadpisu článku ma k ničomu neprinúti. Tak žijem svoj život a investujem do seba a ponúknem to určite tým, čo budú mať záujem. Naučím budúcu manželku lietať na padáku

Áno, som slobodný. A závidím chlapom s rodinami, čo v noci nespia. Ale pýtal som si ich príbeh, a od základov všetko budovali spolu. Začali na internátnej izbe, v podnájmoch.. Moji rodičia nemali ani varič, ale postupne a spolu. Tie štyri múry majú ohraničovať priestor, kde dvaja ľudia budú snívať o tom, ako im bude patriť celý svet. Majú sa pohádať pri výbere bytových doplnkov, majú sedieť na jednej stoličke, majú v noci budiť susedov s rozkývanou posteľou... Spoločne to všetko vybudovať a mám taký nesmelý dojem, že si to tak budú aj viac vážiť... Človek, sám medzi štyroma stenami je mŕtvy...

Som z dediny, pomáhali sme ma stavbách, keď sa mestskí chlapci hrávali s autíčkami (Chlapi ospravedlňujem sa), v paneláku sa nudím, takže keď budem musieť poprosiť finnančnú expertku o pomoc s úverom na bývanie, tak jednoznačne na dom. Som schopný roztrhať cestovné pasy, nový bicykel predám a rockovú muziku budem počúvať tak z CD, hlavne, aby sme pomaly a postupne spolu postavili nový svet. Ale vždy pozvem priateľku, manželku, matku mojich detí do kina, na peknú večeru, potiahem na služobke nadčas a urobím menší podvod na diétach a nepriznám stravovaciu jednotku, len aby som mal vo vrecku extra kilo. Aby som jej vedel kúpiť napríklad šaty.. 

Najväčšia hodnota je rodina. Moja pôvodná stratila o mňa záujem pred mnohými rokmi. Na všetkých Bohov som prisahal, že v mojej vlastnej rodine, to za každú cenu nenechám vyhorieť... Takže toto už možno prináša zamyslenie sa nad úverom, ale ročné randenie by k tomu ešte nemalo smerovať a slobodní ľudia by mali hlavne investovať do seba, aby mali tomu druhému niečo ponúknuť. A keď sú už spolu, vedia to o sebe, a nemajú politické platy a rodičov so šľachtickými titulmi, tak najprv nech žijú a až potom nech ťahajú obvodové múry a pokladajú plávajúce podlahy...

Milí priatelia, prajem Vám pekný deň

Peter Slamenik

Peter Slamenik

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  175
  •  | 
  • Páči sa:  1 024x

"zvedavý cestovateľ, nepochopený básnik, hanblivý extrovert, diaľkový chodec, večný optimista, sklamaný idealista, trpezlivý čakateľ, hustý dobrodruh, opatrný horolezec, samouk histórie a beznádejný romantik" Zoznam autorových rubrík:  V zdravom tele z dravý duchVšeličoSúkromné

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu