reklama

Hľadám prácu

Aké sú Vaše silné a slabé stránky? Raz mi jeden chlapík odpovedal, že jeho slabinou sú tricepsy a lýtka

Písmo: A- | A+
Diskusia  (30)

V akom veľkom teame ste manažovali a riešili veci? Dokážete pracovať pod stresom? Čo bolo dôvodom odchodu z posledného zamestnania? Už by mohli byť trošku originálnejší že?.. Alebo čakajú, kto príde s dokonalou odpoveďou... Ale svalové partie ma pobavili. No na sprostú otázku sprostá odpoveď, ale keby som sa neopýtal, prísediaca voňavá kolegyňa z HR ma požaluje riaditeľovi, že nevhodne vediem prijímací pohovor. Treba odpovedať, že jediným negatívom sú cudzie jazyky, keďže ovládam iba dva.. Keď to personalista počuje, nemá šancu. Do dotazníka si napíše zopár superlatívov, potom ešte vymyslieť nejakú blbosť na ukončenie bývalého pracovného pomeru a konečne sa môžeme pobaviť o výrobných technológiách a procesoch

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pracovný pohovor je ako prvé rande... Všetci sa snažia vyzerať dokonale. A tak klamú. Mimochodom, na rande platí zlaté pravidlo, že dievčatá môžu meškať. A ešte platí zákon trojky na počet sexuálnych partnerov. U niekoho násobiť, u niekoho deliť.. Ale k pointe... Keď kandidát vyrukuje s tým, že bol manažér kvality a velil armáde technikov.. A na zelenej lúke automobilového priemyslu dokázal všetko. A úplne sám.. Tak mu dajte fúkať, lebo strašne kecá.. Keď zástupcovia firmy tlačia kandidátovi kaleráby, opisujú nekonečné portfólio zákazníkov, tak väčšina z nich sú len tajné túžby, zbožné priania. Možno dvaja zvažujú nomináciu. Najsilnejší klient, ktoré logo je na každom formulári, už dávno je v súdnom spore, lebo by chcel relokalizovať výrobu do schopnejšej firmy

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Raz som jednu slečnu pozval na druhé kolo len preto, lebo bola strašne moc pekná a chlapi z poobednej ju nevideli.. Ja viem, že za to raz pôjdem do pekla, ale cestou na parkovisko ešte zablúdila do vedľajšej firmy, tiež ju stiahli na pohovor a už tam ťahá celkom úspešnú kariéru.. Kedysi sa kariéra počítala na desaťročie a v prípade, že to niekto vzdal predčasne, tak ho označovali za fluktulanta. Dnes sa to dá zabaliť oveľa skôr, no mať v životopise celý priemyselný park, tiež nie je výhodou. Fabriky vyrastajú ako huby po daždi, pozície od výmyslu sveta zahltia webstránky ponúkajúce novú budúcnosť. Stačí len prifarbiť životopis, niekde chcú aj motivačný list, niekde aj miery váhy, závislosti.. V poslednej dobe je aj fotografia zaujímavou prílohou žiadosti o zamestnanie a z nudného čítania sa môže stať zábavný workshop na poobednej zmene. A tiež sa tlačia na svetlo referencie. Nebolo by od veci rozposlať kamarátom scenár

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Oddelenia ľudských zdrojov zaberajú celé poschodia. Na niektorých dverách je guľa, takže treba vyrušovať kolegov po telefóne. Mám rád baby, ktoré robia výplatu, PNky, gastráče, letenky, hotely, ale zvyšok personálnej mašinérie nestíham registrovať.. HR Head hunter, HR coach, HR trainer, HR analyst, HR generalist, HR assistant, recruiter, senior, junior, veterán.. Klimatizované kancle, pološero, sudoku a ezoterická hudba vytvára príjemné pracovné prostredie. Dokonca aj akvarko.. Všetci na niečom makajú, zrejme plánujú a analyzujú personálne potreby spoločnosti a pripravujú stratégie a personálnu politiku a ich následnú implementáciu do procesu.. Celkom ma tá veta vyčerpala, a tak sa ani nečudujem, že nikto nemá čas čítať životopis. A tak firmy dostali dokonalý nápad... Personálne agentúry

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ponúkame prácu v Bratislavskom kraji nástup ASAP, plat dohodou, klient bude bližšie predstavený na osobnom stretnutí. Popis pracovnej pozície, požiadavky a nejaké dva tri benefity... „Klient bude predstavený na osobnom stretnutí“.. Takže inzerent je sprostredkovateľ, a keď som zistil ako na tom zarábajú, musel som si zapáliť. Ešte dobre, že mi odmietli prezradiť firemné tajomstvo, koľko nás stoja externí pracovníci, asi by som si jeden nalial. Aj som si nalial a skoro som sa raz stratil v histórii zamestnanca.. Že ho vyhrabali v personálnej agentúre, ktorá oslovila inú personálnu agentúru, ktorá ho evidovala v databáze jednej agentúry a oni si ho všimli na linkedin. Či ako sa ten nový facebook volá. Samozrejme, že každý článok vyhľadávacieho reťazca si privyrobil

Megaskúsení odborníci na všetko od vzducholodí po jadrovú energetiku v prvom kole delia plevy od zrna. A tak sa kandidát ponáhľa do nejakého biznis centra na spoveď, či má teamového ducha. Celkom strata času, ale na personálnom majú zatiahnuté žalúzie a súťaž v sudoku. Možno by som personálkam krivdil, nejakú kvalitu určite odsledujú, no superlatívy píšu a červený koberec natiahnu ku klientovi, až keď niekto riadil 10 ľudí po dobu 5tich rokov. Človek sa môže aj na uši postaviť, vedieť o materiáloch a procesoch všetko do molekuly, no keď nemá čierny pás v manažovaní, tak ho zachráni už iba dobrý vtip. Mimochodom, pamätám situáciu, keď majster sveta v kickboxe dostal v krčme facku od robotníka a zaspal

Úspešný kandidát pred sebou tlačí vozík s certifikátmi o spôsobilosti riadiť ponorku, no nevie sa ani bicyklovať. Papier znesie všetko, a keď to ešte vylezie z farebnej tlačiarne a má to aj také pekné gravírovanie, tak by bola škoda to nezarámovať a na stenu nezavesiť.. Raz som sa strašne ožral na Táloch a ráno som bol hrdý majiteľ auditorského certifikátu. O deň neskôr som dostal školu od údržbára technológii zvárania. Vedel fakt všetko, mohol by Eifellovku postaviť. Podľa mojich školení by som mohol ultrazvukové zváranie vyučovať na univerzite a na audity mám pripravený algoritmus otázok ktorý vedie vždy k nezhode. Keď neurobím chybu alebo sa nezakoktám, tak mi to všetci zožerú aj s navijákom a personálka ma odporučí rovno do NASA

Tak idem hľadať robotu.. Rozmýšľam, či nekúpim kávu a bonboniéru. Sotva ma pozvú na druhé kolo kvôli môjmu fyzickému výzoru,. Ale oprášil som auditorské algoritmy, trošku ešte vylepšil, aby som šiel s dobou a idem si kliknúť na profesiu. Certifikáty dokazujúce moju dokonalosť sú síce už po záruke, ale dúfam. že až tam sa nedostaneme.. Samozrejme skočím do fitka trošku napumpovať triceps a bol by v tom čert, keby ma nevzali

Milí priatelia, prajem úspešný pracovný deň

Peter Slamenik

Peter Slamenik

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  175
  •  | 
  • Páči sa:  1 024x

"zvedavý cestovateľ, nepochopený básnik, hanblivý extrovert, diaľkový chodec, večný optimista, sklamaný idealista, trpezlivý čakateľ, hustý dobrodruh, opatrný horolezec, samouk histórie a beznádejný romantik" Zoznam autorových rubrík:  V zdravom tele z dravý duchVšeličoSúkromné

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu