reklama

Slúžim vlasti! Hurá

V prípade narušenia stráženého objektu a po neuposlúchnutí výzvy, treba chrániť život narušiteľa a strieľať od pása dolu. Najlepšie do hlavy.. A hlavne nepiť čaj! Vraj do toho sypú bróm a potom nikomu nestojí

Písmo: A- | A+
Diskusia  (78)

Ďalším zaujímavým pravidlom bola streľba na páchateľa sediaceho na plote. Či chce preliezť do muničného skladu, alebo odtiaľ zdrhá, treba ho trafiť tak, aby spadol do objektu a vojenská polícia nebude mať blbé otázky

Mazáci nám ešte povedali, že v muničáku treba všetko likvidvať bez vyzvania a varovného výstrelu. Kto sejme narušiteľa dostane hodinky, hodnosť slobodníka a dva dni opušťák

Po zuby ozbrojený poznatkami o krajnej núdzi a samopalom vzor 58, s dvoma zásobníkmi, som vykročil na okruh okolo muničného skladu. Cítil som sa ako v counterstriku a už som si predstavoval ako sa plukovníckych výložkách prechádzam po rodnom meste a machrujem s novými digitálkami. Veľmi rýchlo ma to prešlo, keď som sa ráno o tretej po tme brodil v snehu, mínus dvadsať a zarastené to tam bolo ako v pralese.. Lebo posledné poctivé kolo točili strážni vojaci asi ešte za Sovietov a odvtedy už nikto tak blbý nebol a všetci sedeli v teple na strážnici a mastili karty

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pokiaľ bol veliteľom stráže nejaký nazelenalý profesionálny blb, tak sme v tom lese poctivo vytáčali ústredňu a hlásili každých 15 minút. V prípade, že v tú noc sedel aj na štábe ďalší strelený gumák, tak bolo treba držať pozíciu na svojom okruhu. Keby sa rozhodol trošku na vzduch pretriezvieť a prísť na kontrolu. Inak všetci sedeli pred budovou číslo dva, križovatka všetkých pohybových trajektórií strážnej zmeny. Chodník k tej budove bol vyšliapaný ako nízkotatranská hrebeňovka a špakov tam bolo viac ako pred intrákom. Všetci to vedeli, poslednú muníciu odviezli po prevrate do súkromnej zbierky, ale aj tak tam 20 rokov denne jazdila plná Tatra vojačikov strážiť opustené budovy

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ale nemyslite si, že by ste si mohli len tak odmiesť nejaké železo do zberných surovín. Po pol roku nudy boli všetky návštevy príjemným spestreným a dôvod natiahnuť záver na samopale. Nádherný zvuk. Dva kusy ocele o seba klepnú. V tichu lesa s nočnou hodinou sa zdá, že niekto nabíja Zuzanu. A tá vedela narobiť bordel.. Nie každý má hypotéku.. Niekto musí aj v aute.. Miestni frajeri si tam vozili slečny a všetci vedeli, že za studničkou to nikomu nebude vadiť. Neviem, či sa jeden už nemohol dočkať, alebo za studničkou bol poradovník, nacúval to dva metre od plota do ochrannej zóny a začal riešiť. Do dvoch minút sme tam boli pripravení všetci so zbraňou v bojovej pozícii. Napumpovaný čávo, podľa ŠPZtky neznalý pomerov, začal machrovať, že má v kufri devinu... A znovu klapol ten záver na samopale. Štyrikrát..

SkryťVypnúť reklamu
reklama

So šesťdesiatimi ostrými som si mohol dovoliť vyskočiť do kohokoľvek. Kto už niekedy strieľal, tak vie, že s klasickou pištoľou, a ešte roztrasený policajt napríklad, na 30 metrov netrafí ani prd. Na dva metre, kým tú devinu nájde, dostane pažbou tatranku.. Ale taký samopal.. Mohol som sa opýtať, kam to chce pri výskoku. Na sto metrov.. Bez optiky na mieridlá, v kľude, s nastrelenou zbraňou sa dá zostreliť krabička od cigariet. A po dvoch dňoch strieľania z dragunovky si už poniektorí chceli založiť zločinecké skupiny. Niektorým sa to aj podarilo.. Keby som bol mafián, tak do ochranky chcem biatlonistu. Zvládne vláčiť na chrbte flintu a vie sa trafiť aj zadýchaný

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Spartakiáda sa už necvičí, do prezidentskej stráže ma nechceli, a tak som si musel nájsť inú zašiváreň pred gumami.. Na rote sa to hemžilo vojakmi z povolania a všetci vyžadovali pozornosť. A dostali ju. V reálnom svete by nemali šancu, no za bránami kasární platia iné zákony. Troška jagavého plechu na ramene im pomohlo zažiariť a mali aj kľúče od zbrojného skladu. Získali plnú moc nad naším časom, dokonca ani zákony prírody už neplatili. Na zeleno sa dá natrieť čokoľvek... Akýkoľvek vzdor, či pokus o konštruktívnu konverzáciu, takže vzdor, znamenal poradový nástup a prednášku. Tie blbé kecy sa nedostali ani do jedného ucha, ale von sme chodili pravidelne

Tretinu aktívneho času sme iba nastupovali.. Nástup na chodbu, kde nás nejaký vymetenec informoval, že za 10 minút bude nástup vonku pred tribúnou. A že do tej doby máme osobné voľno a môžeme v spoločenskej miestnosti kukať film.. Nástup na buzeráku, kde sme si vypočuli dôležité info ohľadom nasledujúceho nástupu na chodbe.. Nástup ohľadom predpovede počasia bol celkom užitočný, po 15tich minútach na daždi sme už vedeli, či bude pršať, a tak sme sa vedeli primeranie obliecť.. Najväčšia zábava bol semafór. Dávali to po večierke, keď sme v malej poľnej rozzelenali chodbu a pohladili dušu toho dementného šmejda. Potom rýchlo naspäť do žltého pyžama a na záver monterky s červenými pruhmi.. A málokedy sa človek dostane cez križovatku na jeden šup.. Od vtedy mám radšej kruháče, viem sa vystrojiť do divadla za 10 minút a aj striptíz by mi celkom išiel

Do 16.00, kým tie nuly boli v robote, bolo veľmi rizikové motať sa po chodbe.. Za všeličo sa dal vyfasovať fajnový nástup.. Okolo skladu s čistiacimi potrebami sa zásadne zrýchľoval krok. Aj pohľad na tie dvere znamenal záujem o mazlák so šurovákom. A vždy sa našiel blbec, ktorý sa pozrel a niekto, kto to videl. Konečnou bola slávnostne podpísaná metla, alebo iné náradie.. Chodba na rote sa nemerala na metre, ale na čas potrebný na dôkladne vydrhnutie. Keby na tie kachličky spadlo 10 deko vlašského, v pohode by sa to dalo rohlíčkom vytrieť. Samozrejme, že tam okamžite nabehol nejaký poručík v zasvinených kanadách. Veď stolovať sa predsa musí na úrovni

Kuchyňa bola lukratívne miesto.. Chalani z odboru kuchár-čašník boli nedotknuteľní. Ani veliteľ si na nich netrúfol.. Ak sa taký našiel, dostal špeciálne menučko. Prekvapenie šéfkuchára. Celý personál niečo pridal.. Trikrát denne strava bola garantovaná, presne na minútu z toho robil ideálny jedálniček, no do objemovky to určite nebolo.. Za kartón ukrajinských a tri fľaše vodky som si kúpil úctu dozorného kuchyne a veľmi slušnú porciu až do civilu. Za balík cigariet sa dalo nanominovať u pisára do rýchlej roty, ktorá trikrát denne pochodovala do skladu čistiť zemiaky a cibuľu. Odtiaľ sa dalo zdrhnúť do kotolne, a to bol raj na zemi

Cigarety boli univerzálne platidlo.. Za pár kusoviek sa dalo uliať z rajónov, vykšeftovať lepšie kanady, podplácať chalanov na bráne, aby dali echo, že spitý veliteľ útvaru sa ide vyvetrať. Aj osobný šófér bol základiak, ktorý dokázal diaľkovými vyblikať aj morzeovku. Ten samozrejme fajčil tiež.. Dôležité bolo posunúť ďalší balíček pisárovi, aby nezabudol pred príchodom zimy zmeniť zoznam rýchlej roty a aktualizovať stálych členov. Zametať lístie bolo fajn, dalo sa driemať v kríkoch, no odhrabať meter snehu z buzeráku, ráno o štvrtej, bol skutočný boží trest. Vždy sa niekto našiel, kto pred raňajkami nafúkal, kto sa vrátil neskôr od frajerky a neuplatil bránu, kto blbo pochodoval, alebo blbo salutoval, alebo sa len blbo tváril a blbo vyzeral. Ten si oprel lopatu o posteľ, aby ho služba ráno lepšie našla a zobudila

Po 16.00 hodnosti zmizli ako smrad vo vetre a vládli sme si sami.. Šikanovanie a mazácka vojna je už prežitok. Nepočítalo sa magické číslo do civilu, ale počet hodín v ringu alebo v polepšovni.. Mali sme tam jedného boxera, 50kilového cigána, ktorého sme zneužívali na čiernu prácu. Keď nás poslali k pluku špeciálneho určenia zametať a starať sa o pohodlie našej elity, tak nás jeden výsadkár vyzval, že nás naučí boj z blízka. Ambróž tu hviezdu rozobral na súčiastky a zrušil mu zubnú kartu a výlet do Afganistanu. Dostal za to tri balíčky.. Ďalší iracký snajper ho chcel pomstiť, ale asi sa zľakol tej krabičky, ktorá mi trčala z uniformy

Môj termín bol veľmi bohatý na podobné typy. Keď nás vyhodili pred martinskou posádkou, kde už všetci strihali meter, tak sa nám nedostalo patričného privítania. A v tom buse sedeli iné ozbrojené celebrity. Nikto nás nebude prirovnávať k myšiam a rajóny sme robili iba v prijímači! Odskočil som si do skrinky po dve krabičky a Ambróž sa šiel rozcvičiť. Po večierke sme mali bojovú poradu, kde sa budeme nasledujúce týždne zašívať a koho bude treba podplatiť. Veď tie cigy boli iba po 13 korún..

Neprišiel som sa na vojnu iba zašívať. Veď čo keby nás napadli imperialisti! Tak som sa udržiaval v kondícii. Spadol som z Rambo dráhy a skončil na ošetrovni.. Skvelé miesto!.. Na oddelení kriplov bolo plno, tak ma dali ku psychošom. Simulanti, magori, mamičkini maznáčikovia, prehnane veriaci.. Reálni magori, ale celkom v poho, megamagori, narkomani a ďalší dvaja, čo spadli z preliezky. Mali sme farebnú telku, dabované video, no moc som si to neužil. Furt sa tam chcel niekto vešať, rezať a podobné kraviny. Ale bolo to super, pred prepustením z liečby sme mali disko

Ďalší super flek bol autopark. Tam dávali inteligentnejších, a tak som sa prihlásil. Za dve krabičky som sa motal medzi autami a otváral rampu. Keď mrzlo, tak naštartovať flotilu vetroňov, osemstopätnástok, uazov a podobných nezmarov nebola žiadna sranda.. Ale bavilo ma to a hlavne som nevidel tie zelené svine. Po 16tej som naklusal na rotu a našiel Ambróža, ktorý mi vždy požaloval, kto sa k nemu nesprával slušne.. Nad ránom som zmizol štartovať tanky, aby som sa vyhol profesionálnym vojakom, ktorí už prichádzal nadržaní uspokojovať svoje potreby a komplexy, a tak budovať závratnú kariéru

Aj záklaďáci majú možnosť to niekam dotiahnuť.. Cigarety a podmienené formátovanie v exceli ma dostalo až do skladu zbraní a výstroje. Táto počítačová vychytávka vzbudila obdiv generálneho štábu. Pozvánku do Pentagonu som za to nedostal, ale keď zistili, že hovorím rusky, tak už nemali šancu. Dva dni som prekladal nejakej delegácii, a už ma čakala vyhriata kancelária. Neobmedzené priepustky, fitko, opušťáčiky, výlety na Lešť a dokonca ma presťahovali. Poslednýkrát som prešiel tú nekonečnú chodbu.. Ambróža poveril velením, dal som mu kartón, aby už nemusel nikoho mlátiť a vynadal som všetkým profíkom do úrovne poručík. Na zvyšok toho bordelu som sa chystal neskôr

Títo vysokí gumáci už boli vybúrení, ale tiež strašne vytretí. A v jednom kuse tam chlastali. Bol to tam samí FoFo.. Furt opitý, furt ožratý.. Ani neviem, čo tam robili! Akej armáde tam chcú veliť? Námorníctvo bude až keď sa Antarktída roztopí a letectvo poctivo leští tie dva hrdzavé Migy. Nakúpili síce vrtuľníky, Sparťanov a Severania by sa tiež chceli zbaviť nejakého šrotu menom Gripen. No s tým sa budú hrať na ministerstve.. V pozemnom vojsku som mal tú česť, žiadna sláva.. Ambróž a podobné bojové typy to nepodpísali, a to, čo sa im tam hlási teraz, nechceli ani policajti. Mali by ten cirkus zrušiť skôr ako nakúpia tie transportéry. Lebo k tomu zabudnú dokúpiť nejaký software, či čo to chýbalo tomu tretiemu Migovi. A čudovali sa, že neletí.. A ako machrovali, že aký dobrý kšeft urobili

Naši otcovia boli iní borci. Dva roky na opačnom konci republiky, v časoch, keď to bola síce tiež paródia, ale ešte sa chodilo natvrdo sedieť.. Pol roka, rok by sa dali tie zelené mozgy vydržať, no ani o deň viac.. Osobne si myslím, že každý chlap by mal ísť na vojnu. V dnešnej dobe by vysoké percento mladých mužov možno malo problémy a hľadali cestu na ošetrovňu. Ale mali by to absolvovať.. Umenie zašívať sa a predstierať činnosť je devízou do života. Okrem iného sa naučia aj dochvíľnosti a poriadku. Úctu k nadriadeným a autoritám asi ťažko, ale naučia sa neuveriteľnej trpezlivosti a zdržanlivosti

Vážení priatelia, pozor, pohov, čelom vzad a prajem pekný večer

Peter Slamenik

Peter Slamenik

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  175
  •  | 
  • Páči sa:  1 024x

"zvedavý cestovateľ, nepochopený básnik, hanblivý extrovert, diaľkový chodec, večný optimista, sklamaný idealista, trpezlivý čakateľ, hustý dobrodruh, opatrný horolezec, samouk histórie a beznádejný romantik" Zoznam autorových rubrík:  V zdravom tele z dravý duchVšeličoSúkromné

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu