reklama

Panamericana 2

Taký papagáj, väčší ako moriak.. Aj orol by mal rešpekt. A zobákom otvoril vlašský orech ako arašid. A ešte aj hovoril. No bál som sa s ním pokecať, aby som ho nerozčúlil

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

A keď letel okolo, tak narobil taký prievan, že mi aj tie moje tri vlasy rozcuchalo. Neviem si predstaviť, koľko šťastia by som mal, keby si nado mnou uľavil.. Papagáje sú v Strednej Amerike veľmi populárne. Každý správny korzár ho má na pleci.. Od malinkatých kolibríkov, ktoré makajú ako včielky, až po lenivé tukany, ktoré majú prednosť aj pred dopravným lietadlom. Alebo tie Ary a Žakovia.. V našom chovprodukte za nich pýtajú majland, a čím viac vulgarizmov pozná, tým je drahší.. V Karibiku im to nadáva po sídliskách. Sú veľmi populárne a doslova ich žerú.. Dostali sa dokonca aj do štátneho znaku Guatemaly

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
pri krmítku
pri krmítku (zdroj: P.S.)

Zájazd do týchto končín neodporúčam ornitológom zvyknutým na vrabce a holuby.. Seklo by ich v krku a ešte by mali nutkanie ich dovliecť domov. Nejaký rakúsky dôchodca ich vraj prepašoval v ponožkách toľko, že aj pilotom sa s toľkými krídlami lepšie na Schwechate pristávalo.. V Hondurase sa o nich spieva v národnej hymne, v Salvadore sa podávajú s kečupom a farebné bankovky v Kostarike majú tiež zopár vtákov.. V tomto prípade sa na najnižšie bankovky dostali žraloky a na päťstovke je motýlik. Tých tu bolo tiež požehnane. Doma som babôčku nevidel ani nepamätám, v Nicarague som si žlté tričko zakydal zmrzlinou a sadli na mňa všetky ohrozené druhy v invazívnych počtoch. Takže aj motýľológ si tu dosýta zapreparuje

SkryťVypnúť reklamu
reklama
najviac sa mi v ZOO páči čas kŕmenia
najviac sa mi v ZOO páči čas kŕmenia (zdroj: P.S.)

Na nedostatok zvieratiek sa sťažovať nemôžu. Ešte že nie sú takí aktívni ako aziati, ktorí zjedia všetko, čo nezdrhne. Pri toľkých hladných miliardách si trúfnu aj na poriadny ekosystém a údajne všetky veľryby zdrhajú z Japonského mora.. Stredoamerická kuchyňa je trošku lenivá, žiadny poriadny guláš nečakajte. Utekať za hovädzím by sa nikomu nechcelo a po dvoch mesiacoch mi z tej ich kuraciny už rástlo perie. A tak som prešiel na banány a ananásy. Rástlo to okolo cesty ako burina a ovocný mesiac ešte nikoho nezabil

vyzerá ako šnúrka do topánok
vyzerá ako šnúrka do topánok (zdroj: P.S.)

Keď opatrne kráčate po džungli, ale fakt opatrne, tak môžete stúpiť na nejakého malého vystrašeného tvora. Ak sa budete snažiť zachytiť ho do selfie, bude robiť všetko preto, aby Vám utiekol. Ak ho predsa len chytíte, tak spustí také obranné mechanizmy, že aj roj sršňov by sa mal nad sebou zamyslieť

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

 

Obrázok blogu

Hneď za honduraskou hranicou treba vybaviť poslednú archeológiu - Copán. Stretnete tam kopu meditujúcich, ktorí potom trepú niečo o zmysle života a transcendentálnej hladine, kde počuli hlasy prastarých Mayov. A stále sa tá sekta chcela iba rozprávať a držať za ruky. A že či som na tomto svete spokojný, a či nechcem dosiahnuť stav pokoja... Večer sa konal nejaký rituál, dával som si bacha, čo ma drží a čo pijem. Promo ako v telke, letáčiky na každom smetiaku, pyro ako na Slovane. Pobehoval tam nejaký indián, trčali z neho nejaké pierka a skákal okolo ohňa ako Jánošík. Tajne som si želal, aby sa mu tie ozdoby chytili a trošku to tam zadymil.. Len to audio nejako nevyšlo.. Hrali nejaký drum&base krížený s domorodým rytmom na píšťalke a zvukár to ešte prehnal s basmi.. Cítil som sa ako na alternatívnom festivale Pohoda, a tak som šiel radšej kŕmiť papagáje

SkryťVypnúť reklamu
reklama
anglický trávnik lepší ako v Barcelone
anglický trávnik lepší ako v Barcelone (zdroj: P.S.)

Smeroval som na Bay Island. Vraj tam kedysi Johny Deep parkoval svoju jachtu.. Teraz tam kotvia iní privatizéri, zbojníci a podnikatelia.. Nejaký arabský princ tam nacúval takú obludu, že to malo aj skladací vrtuľník na streche.. Pred rokmi by takýto macher nebol.. Kedysi preťažené španielske flotily uháňali domov plniť sny národov lenivého Stredomoria, tak nemohli konkurovať ľahkým pirátskym plavidlám. No mali čo robiť, kým vplávali do Golfského prúdu, ktorý ich zadara doviezol domov. Takže už vieme, kde sa začalo formovať výpalníctvo.. Kopa turistov to tu navštevuje kvôli potápaniu. Vraj sa tu nejakému Portugalcovi podarilo nájsť potopenú galéru s takým nákladom, že to do rána položilo burzu drahých kovov.. Portugalec.. Ďalšia pracovitá kultúra.. Ako keby už toho doma z tohto regiónu nemali dosť!

čiernu perlu som nenašiel, ale rumu bol dostatok
čiernu perlu som nenašiel, ale rumu bol dostatok (zdroj: P.S.)

Moje ambície končili pri šnorchlovaní. To je zábava! Prenasledoval som takú pásikavú rybu a potom sa ona rozhodla, že bude prenasledovať mňa. A ešte v tej vode všetko vyzerá väčšie! Takého kraula som pred ňou nastolil, že by aj Phelps kukal.. Niektoré americké turistky som sa radšej rozhodol podplávať. Na iné manévre som nemal dosť vzduchu

 

volejbal tam nehrávajú
volejbal tam nehrávajú (zdroj: P.S.)

Skôr ako som si užil slniečko, do cesty sa mi postavilo San Pedro Sula. Križovatka, ktorej sa nevyhnete.. Jazdia tu dva druhy nočných taxíkov. Jeden je klasika za pár šupov. V druhom sedí aj závozník, ktorý vyzerá, že absolvoval vojenský výcvik. Chválil sa mi, ako včera opätoval paľbu na nejakú partu. A že vyhral a miestny šerif to vraj pochopil.. Na pešiu večernú prehliadku mesta ma recepčný v hosteli nepustil. Ak chcem chlast, štetku a niečo pod zub, tak sa mám posadiť do spoločenskej miestnosti. Že do desiatich minúť slečna prinesie. A dnessje futbal a nemá náladu vysvetľovať policajtom, že jeden z jeho hostí sa zatúlal do pochybnej štvrte a prišiel o smartfón a panenstvo. Ako bývalý blonďák s modrými očami som tu bol celkom v kurze

vyzerá byť trošku nervózny
vyzerá byť trošku nervózny (zdroj: (turista z kempu))

Na druhý deň ma takýto nočný živel predbehol v potravinách.. My máme doma H16 a podobné projekty, ktoré na ulici vzbudzujú rešpekt, no tento vyzeral väčší kápo.. Spoza nohavíc mu trčal kvér a na tvári mal vytetované MS13. Rovno si to namieril za pokladňu a cítil sa ako doma. Bežný napumpovaný bratislavský kapucniak by už rozdýchaval vzduchom chladenú tatranku.. Od dôchodkyne, ktorá si poctivo vystála šóru a rozmýšľal by nad novou kerkou na predlaktie.. Títo chlapi majú veľmi dôležitú úlohu. Je to kapku nelegálne, ale svet by sa bez nich zbláznil. Hollywood a ostatné celebrity majú všeliaké depresie a bez rannej lajny si ani nezašnurujú topánku. Ani si neviem predstaviť, koľko ľudí by vyskočilo z okna, keby sa im tu nestarali o kvalitný import

hore ulicou a druhá vľavo bola perfektná reštika
hore ulicou a druhá vľavo bola perfektná reštika (zdroj: P.S.)

Hlavné mesto Tegucigalpa.. Okrem dopravného uzla nemá turistom čo ponúknuť.. Ale to letisko stojí za to! Je to vraj ako zaparkovať v stovke kamión do garáže. Aj nepálska Lukla, kde sa pristáva proti stene, je vraj obyčajný trenažér. To je to Tincontin a jeho zaujímavá medzinárodná skratka TNT. Mestský architekt sa vyznamenal, posadil to blízko centra mesta, a tak netreba ďaleko chodiť. Pasažieri si počas pristátia užijú veľa zábavy. Nalietavajú nad obchodné centrum a točia plný pravý.. Niekedy na dvakrát.. Ak máte čas, tak si kúpte igelitku piva a sledujte tie výkony, keď sa pokúšajú trafiť na dráhu. Aj taký Slota má vraj vodičák na lietadlo, no tu pustia iba riadnych borcov

 

najprv rozháňajú kravy a potom pristávajú
najprv rozháňajú kravy a potom pristávajú (zdroj: P.S.)

Neblbnú s vízami, niekde ani pasy netreba ukazovať. Ale nejakej pozornosti sa určite nebránia. Pri vstupe som prišiel o nôž, a na hranici do El Salvadoru som sa rozhodol podporiť policajnú hliadku.. Mám rád ľudí, čo na rovinu povedia, čo chcú. Výšku daru sám navrhol a jeho úsmev naznačoval, že by sa s tým dalo niečo robiť.. Hodili ma na hostel, kde už mali plno. Hovorím, že som to skúšal na nete a už nemajú nič voľné.. Vyčaril ďalší úsmev, a ako zázrakom sa ešte čosi uvoľnilo.. Mám rád policajné eskorty. V Kórei zvyknú vyzbierať ožratých cudzincov po ulici a voziť to po hoteloch. Aby ich niečo neprešlo.. V Iráne sa snažia ekonimicky vyťažovať spoje, a muži zákona sem tam privezú k autobusu ešte zopár oneskorených pasažierov 

Obrázok blogu

El Salvador je mekka surfistov.. Na prvý pohľad to vypadá jednoduchšie ako bicyklovanie. Ale aj z toho som kedysi týždeň v kuse padal na hlavu.. Po dvoch dňoch tajného sledovania som ešte naštudoval slang, aby som nevyzeral ako debil a suverénne napochodoval do požičovne surfov. Típek sa ma opýtal, že či mám rád barely alebo drajvujem topy. Keby som predtým nebifľoval, tak si myslím, že ma uráža. No celkom dobre sme si pokecali. Ďalší deň som zasa len sledoval a plánoval. K dokonalosti mi už len chýbalo vytetovať morského koníka a prestreliť pearcingom nejakú erotogénnu zónu.. Už som sa tešil, veď je to ako lyžovanie a už som predsa dal Tále

kým ešte všetci chrápu idem trénovať
kým ešte všetci chrápu idem trénovať (zdroj: P.S.)

Nikdy som toľko vody nevypil.. Vôbec mi to nešlo! Ale vôbec. Zakaždým ma to zrolovalo ako handru a vyvrhlo naspäť na breh, kam patrím. Aj na Táloch som prvý týždeň pravidelne končil v ochrannej sieti, ale tam som aspoň cítil, že to niekam smeruje!. Všetky nádeje zhasli, keď sa v jeden večer rozhoreli táboráky a organizovali rituál vyvolávania veľkých vĺn. Neviem, k čomu sa modlili, lebo oceán to pochopil.. Alebo rosnička v telke predpovedala a to pobehovanie s fakľami bola dobrá zámienka na párty.. Plavčík ráno vyvesil všetky zástavy, ktoré v búde našiel. Také pecky sa na pevninu valili, že aj tanker radšej odplával. A všetci si to nesmierne užívali.. Jednu som skúsil, no ešte dobre, že som bol priviazaný k surfu. Ten asi vedel kam patrí, dotiahol ma až do požičovne.. Inak by ma vyplavilo až v Austrálii

to nie som ja
to nie som ja (zdroj: P.S.)

S egom na dne som sa radšej vybral na turistiku. A bolo kam chodiť! Pomaľovaným školským autobusom, mám dojem, že skoro zadarmo, som sa motal po národných parkoch, kde sa dalo aj na dvojtisícovku vytrepať. Do jednej rezervácie sme radšej zvolili domáceho sprievodcu.. Diego, volal som ho Maradona, vybavil aj malé kajaky, večer urobil polievku, cez deň nás všeličo učil o prírode. Pozorovali sme zvieratá a chutnali sme rôzne lesné plody.. Chalan sa vyznal.. No raz sa aj on stratil. Pol dňa sme chodili, trikrát okolo rovnakého stromu, až potom sa priznal.. A že prebrodíme tú žaburinu a bude to v poho. Celá skupina bojazlivo na mňa pozrela a vtedy som si uvedomil, že Maradona je tu síce doma, ale ja som tu za hviezdu. Vyslal som bosého Maradonu smer žaburina, a keď ani po desiatich minútach nejavil známky, že ho niečo konzumuje, tak aj zvyšok mohol vliezť do bahna

tu mi to ide lepšie ako vo vode
tu mi to ide lepšie ako vo vode (zdroj: P.S.)
neviem, či inverzia, alebo ožila sopka
neviem, či inverzia, alebo ožila sopka (zdroj: P.S.)
bazén pre Maradonu
bazén pre Maradonu (zdroj: P.S.)

Ale bolo tam niečo.. Inteligentné zvieratko. Až keď bola voda všetkým po pás, tak to vyliezlo, sem tam jemne zahryzlo.. Tá šteklivá dlhonohá Švédka dostala z toho asi orgazmus. Narobila taký rámus, že sme už do večera nevideli ani pavúka. Po Švédke určite niečo liezlo aj v noci. Rovnaké zvuky sa ozývali z jej stanu do rána ešte asi dvakrát. A pred raňajkami ešte raz, ale to bolo asi niečo väčšie. Všetkým to bolo čudné, veď nás nič nenapadlo.. Čo jej tam mohlo vliezť..

asi jej tam vliezol ten Švajčiar.. furt po nej pokukoval
asi jej tam vliezol ten Švajčiar.. furt po nej pokukoval (zdroj: P.S.)

Viete aký je rozdiel medzi koralovcom a koralovkou. Inteligentnejší postrehnú, že posledné písmenká.. Ale je tu toho ešte viac.. Keď Vás sekne koralovec, tak je s Vami amen. A vraj to je agónia ako z filmu.. Koralovka je nebezpečná ako košík s mačiatkami. Obidva hady majú tri farebné pruhy. Závisí od kombinácie. Takže čierny pri červenom je prúser, a čierny pri žltom je v poriadku... Alebo to bolo opačne?

Nádherná krajina ten Salvador. Dalo by sa tu aj dlhšie poflakovať, možno aj surfovať by sa dalo naučiť. Len keby na tej pláži každý večer vatru nekládli.. No mne horeli termíny, nabral som poriadne zdržanie a toho času už som mal byť kdesi v Kostarike. Pravdupovediac, moc som si z nej nič neužil a ani nepamätal.. V jednej trojhviezdičkovej diere v Nikaragui ma čosi doštípalo. Vyzeral som ako keby ma žihľavou vyšľahali a cítil som sa ako po kvalitnej opici. A ešte som čosi pojedol a celá Kostarika prebehla veľmi rýchlo.. Od vtedy tvrdím, že najdôležitejšia vec pri cestovaní je toaletný papier

Na aplikáciu domácej slivovice bolo už neskoro. A všetky zásoby aj tak padli už týždeň po prílete.. Keď už je zle, treba siahnuť po CocaCole.. Je to osvedčený spôsob a funguje to celosvetovo.. Zabralo to aj pri Faraónovej pomste, Maharádžovom turbe a aj Thajskom treste.. Kyselina fosforečná vykynoží v tráviacom trakte všetko biologické. Vychlastal som toho toľko, že už by mi mohli dať na to aj zľavu

Vážení priatelia, bez toaleťáku ani krok a prajem pekný deň

Peter Slamenik

Peter Slamenik

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  175
  •  | 
  • Páči sa:  1 024x

"zvedavý cestovateľ, nepochopený básnik, hanblivý extrovert, diaľkový chodec, večný optimista, sklamaný idealista, trpezlivý čakateľ, hustý dobrodruh, opatrný horolezec, samouk histórie a beznádejný romantik" Zoznam autorových rubrík:  V zdravom tele z dravý duchVšeličoSúkromné

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu