reklama

Panamericana 3

Je to vlastne diaľnica z Aljašky až po Ohňovú zem.. Dvakrát treba prezuť na letné a pred koncom treba začať brzdiť, aby človek nevletel medzi kryhy do oceánu

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Od Mexika po Panamu je to väčšinou celkom pokroková infraštruktúra.. Myslel som, že tam ešte Indiáni dostavníky naháňajú. No, od Kolumba urobili kus roboty a niektoré diaľničné úseky by im aj D1tka závidela... Nemusia na čelné okno lepiť známky, na benzínkach sa dá kúpiť aj trošku profi lásky, a z odpočívadiel sa dá sledovať západ slnka nad oceánom.. Burrito s fazuľkami sa dá zapiť dvoma Corronami aj spoza volantu, žiadny tmavomodrý Passat tam nestraší a nerozdáva pokuty. Všetky buchnuté blatníčky sa odtlačia na krajnicu, aby nezavadzali. No radosť jazdiť

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
v noci to bolo celkom strašidelné
v noci to bolo celkom strašidelné (zdroj: P.S.)
najlepšie terénne auto je služobné auto
najlepšie terénne auto je služobné auto (zdroj: P.S.)
právo silnejšieho
právo silnejšieho (zdroj: P.S.)

Môže to byť aj šesťprúdový obchvat Mexico City, kde už núdzovo pristálo dopravné lietadlo, alebo aj vyšľapaný turistický chodník prvej triedy kdesi v Hondurase, ktorý ako tak prežil prívalové dažde.. A predbiehajú sa na ňom dva školské autobusy. A dva kombajny.. Nie je to také psycho ako v Bolívii, no ani stredoamerické serpentíny domáci nejazdia driftom. Niečo sa dá odšoférovať autom, niečo na motorke, no človek je potom vystresovaný ako z nevydareného manželstva. A tak najlepšie riešenie je zveriť sa do rúk domorodým majstrom volantu. A za pár šupov

zvodidlo je asi v zbere
zvodidlo je asi v zbere (zdroj: P.S.)
na jar je to ako v rozprávke
na jar je to ako v rozprávke (zdroj: P.S.)
takáto doprava ma baví najviac
takáto doprava ma baví najviac (zdroj: P.S.)

Niekto si chce cestovanie poriadne užiť, a tak to skúsi na galuskách.. Takýchto šialencov tam bolo celkom dosť, dokonca aj nejaké páry pred zasnúbením si naplánovali takýto teambuilding. Z Los Angeles do Bogoty sa to dá vraj aj s jedným pôrodom stihnúť za štyri roky.. Ale to iba šampóni dávajú takéto krátke úseky. Stretol som tam Mníchovčana Gunthera a Berlínčanku Anke, ktorí sa chceli bližšie spoznať a dali to za 13 rokov cez celú zemeguľu.. Zadok ma rozbolel, keď som videl tú trasu.. A ako chalan sľúbil, na konci cesty nahádzal bicykle do oceánu. A vzal si ju... 

SkryťVypnúť reklamu
reklama
ani za milión
ani za milión (zdroj: cyklista Gunther)

My sme šli stopom.. Partnerku alebo akúkoľvek inú "poruke" babu treba patrične využiť! Čo si myslí, že je iba na ozdobu? Treba ju dotiahnuť na krajnicu a oprieť o zvodidlo! Nech trošku zamaká pre team a ukáže, na čom toľko pracuje v tom fitku.. A zdrhnúť.. Za chvíľku tam naflekuje niekoľko dobrovoľníkov, ktorým trošku zmrzne úsmev, keď z garáda vylezie ešte jeden pasažier.. Chvíľku protestujú, že oni by radšej iba slečnu, no netreba sa nechať zlomiť.. Na kostarickú hranicu nás takto viezol kuriér Pablo. Vyzeral ako Escobar, a tak aj policajti nás stopli. Trošku z neho tiahlo, ale zákon porušil hlavne nezaisteným nákladom banánov.. No všetko sa dá vyžehliť a dal im jeden trs 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V Paname som to pred hostelom pichol do zákazu státia. Či zastavenia..? Neviem, furt si tie značky mýlim a nepoznám rozdiel.. Že iba na chvíľku, kým zistím, či tam môžem kosti zložiť. Ani som motor nevypol a už si to ku mne priparkoval vysmiaty mestský policajt.. Moje ospravedlnenie prijal veľmi profesionálne, a cez stiahnuté okienko mi v lone pristála jeho peňaženka.. Mal to asi nacvičené, prehodil to od volantu cez dva okienka a trafil sa úplne presne.. Ocenil som to na desať dolárov a hodil naspäť. Kým sa nado mnou zľutoval, trikrát sme si to zopákli.. Nasledujúce dni som mohol zavadzať kdekoľvek v rajóne, a že keby mal s tým niekto problém, tak že nech kontaktuje seržanta Ramireza.. Že on mu to už vysvetlí

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Keď chlapa chytí druhá puberta, tak si kúpi motorku.. Alebo SUVčko s turbomotorom.. A berie vitamíny a balí baby.. Pri tretej už balí kufre do Thajska. Berie tam drogy a kupuje si baby.. No, sú aj lepšie fleky na zábavu, a tak odporúčam zabookovať inú letenku

Prekopať kontinent a spojiť dva oceány, pôvodne plánovali v tejto krajine. No developéra asi vystrašila panoráma činných sopiek na obzore, ktoré mohli pokaziť kolaudáciu.. A tak namiesto miliárd z prieplavu, zarábajú nejaké drobné na turistoch.. Chvalabohu zatiaľ je ich tam pomenej. Rusi to tu ešte neobjavili, Európania sa hrnú do Dubaja, do Dominikánskej, na Seychely, či podobných lacných dier a arabské národnosti nikam nepustia. Amíci poškuľujú po Kube, Aziati sú natlačení v Paríži, a tak ešte ostal normálny kúsok zeme na slušné prázdniny

keby tam neboli palmy, tak to vyzerá ako Liptovská Mara
keby tam neboli palmy, tak to vyzerá ako Liptovská Mara (zdroj: P.S.)

Rovnako ako u nás na Slovensku, aj tu, na severe krajiny a komplet východ, vôbec nič nie je.. Ale západné pobrežie, to je už iná káva! Hlavné mesto, ako aj ostatné metropoly Karibiku treba vynechať, a tak blinker vyhodiť až v Granade.. Koloniálne UNESCO mestečko, kde to hýri farbami, vôňami, chuťami, zaujímavá architektúra a napriek zaužívanému stredoamerickému chaosu tu vládol dosť slušný kľud.. Balzam na dušu aj zmysly, zahájili sme cestovateľský odpočinok

pešia zóna
pešia zóna (zdroj: cyklista Gunther)

Za pár dolárov sa dá kúpiť udica a hor sa na miestne jazero trošku kapre poštekliť.. Plávalo tam všeličo, vraj aj sladkovodné žraloky. A všeliaké iné ozubené potvory.. Takže som toho moc nechytil.. A ani nenaplával.. No v každom priemernom hosteli do desať dolárov mali nejaké to kupko, kde sa dala zvládnuť nejaká tá dĺžka

som zvedavý kam by ho odtiahla väčšia ryba
som zvedavý kam by ho odtiahla väčšia ryba (zdroj: P.S.)

Po obede trošku do miestnej činkárne oživiť nejaké svalové vlákna z minulosti a následne zrelaxovať v bare na promenáde až do záverečnej.. Takto si predstavujem ideálny dôchodok. Netreba ani drogy a ani thajské štetky

gastro moc nenadchlo
gastro moc nenadchlo (zdroj: P.S.)
miestny Fit Inn
miestny Fit Inn (zdroj: P.S.)
na zdravie
na zdravie (zdroj: P.S.)

Po pár dňoch ma už mrle žrali a trošku turistiky sa mi zachcelo. V strede jazera je ostrov La isla de Ometepe.. Vytvorený dvoma sopkami. Vyššia z nich je Vulcán Concepción a je to fakt záhul.. Všetci normálni ostali pri bazéne, sám som sa tam trepal.. 1610 výškových metrov, teplo ako v pekle, deň pred výstupom lialo, a tak som bol špinavý ako prasa.. Treba utekať pred komármi.. To bol trest boží. Na repelent si už zvykli za Kolumba, nafta im tiež už nevadí, jediná záchrana je dostať sa do pásma kosodreviny, kde už pofukovalo.. Výhľad nič moc, zliezol som zúbožený ako kolonizačná armáda, zbitý ako pes

keby to chŕlilo ešte dlhšie, tak to bude vyššie ako Everest
keby to chŕlilo ešte dlhšie, tak to bude vyššie ako Everest (zdroj: P.S.)

Ďalšia destinácia bola San Juan del Sur. Aby sme sa tam dostali, museli sme uplatiť šoféra autobusu. 35 stupňov bolo už aj na neho veľa a nechcel vyliezť zo staničného bufetu. Najprv som to skúšal ambasádou, ani seržant Ramiréz nefungoval, no ukecal ho až zväzok bankoviek s podobizňou pána Washinghtona. Zlatá baňa, keďže jazdil kyvadlo desať krát denne, a polovica pasažierov boli turisti

stredoamerická MHD
stredoamerická MHD (zdroj: P.S.)

Vyzeralo to tam ako v Kalifornii, svetová surferská špička tam stále chodí trénovať a chlastať. Američania sa vždy zaujímali o stredoamerickú oblasť. Politicky, ekonomicky, ešte stále to tam Biely dom monitoruje a v Deň nezávislosti im platia ohňostroj a celú tú parádu.. Lebo domáca vláda nemá ani z čoho kradnúť, taká je to chudobná krajina..

tiež majú svojho Ježiša
tiež majú svojho Ježiša (zdroj: P.S.)
raz sa to naučím
raz sa to naučím (zdroj: P.S.)

Aby som netrhal partu, tak som sa ešte raz odhodlal na surf.. A zasa mi to nešlo! Slovákom to asi nie je súdené a nemáme na to genetiku.. Ešte dobre, že som také drevo! Iné materiály by nevyplavilo na breh tak úspešne.. Tak som nabehol na osvedčený režim z Granady a celé dni som presedel na rybách a večer to tam vyzeralo ako v Las Vegas.. Nachytal som ryby, bronz a ešte aj všeličo iné... Na hranici do Kostariky sa to začalo

Obrázok blogu

Ak tu španielski dobyvatelia napáchali zlo, tak mne sa to násobne vrátilo. Trpel som ako Kristus a všetci antickí hrdinovia dohromady.. A všetky hriechy mám až do dôchodku odpustené.. Mal som také žalúdočné problémy, že si väčšinu krajiny nepamätám. Naraz do mňa tiekli dve infúzie, a mal som ich také pojazdné, aby som sa mohol presúvať na WCko.. 

Obrázok blogu

Keď si dáte do vyhľadávača „What to do in Panama“, tak Vám vyhodí TOP 10, TOP 20, TOP 100, čo všetko môžete navštíviť. Podľa času si môžete naplánovať akúkoľvek porciu atrakcií, peniaze nie sú dôležité. S trochou prípravy to bude stáť o polovicu menej ako s cestovkou.. A môžete sa desať dní váľať po plážach, nakupovať a motať sa po meste, nasávať históriu alebo prechlastať v hosteli.. Alebo z každého rožku trošku, no nezabudnúť na prieplav

Začiatkom minulého storočia malo veľa lodí problém oboplávať Hornov mys, a tak kapitáni dostali nápad. Prekopať skratku cez najužšie miesto.. Všetci, ktorí niekedy držali v ručičkách krompáč vedia, že to nie je žiadna sranda.. Ako prvé to skúšali francúzske bagre, no vylámali si na tých šutroch zuby. Ani sa nečudujem, veď ani v Európe veľa vody nenamútili a vyfasovali výprask v každej vojne, kde narukovali. V druhom kole to Amíci už zvládli. No nasadili iba manažment. Makali domorodci

developer bol iný frajer
developer bol iný frajer (zdroj: P.S.)

Malária, jedovaté hady a stavebné nešťastia si vybrali svoju daň. Za cenu 365 mŕtvych na kilometer stavby sa podaril technologický zázrak.. Nech si tie pyramídy strčia niekam! Panamský prieplav je stavba všetkých čias! Funguje to nepretržite už viac ako sto rokov, báli sa ho aj nemecké ponorky, a zarába neuveriteľné prachy. A sledovať to z turistickej plošiny je fakt zážitok

stoj, ešte sme nenaplnili dráhu!
stoj, ešte sme nenaplnili dráhu! (zdroj: P.S.)

Len málo lodí sa do tých plavebných komôr nedokáže napchať, ale keď majú meter priestoru, tak obsluha tadiaľ pretiahne aj iné obludy.. Vodné dielo Gabčíkovo je proti tomu ako detská priehrada na potoku.. Miestenky do kanála sú už rozchytané na mesiace dopredu, podľa výtlaku plavidla sa účtuje poplatok. Výletné koráby, kontajnerové lode a špinavé cisterny bez mrknutia oka položia na drevo 300 litrov.. Oplatí sa im.. A 30 krát denne.. Takže tiež sa im oplatí

len mi nešuchnite boky
len mi nešuchnite boky (zdroj: P.S.)

Najmenej to stálo nejakého plavca. 36 centov. Ktorého tam pred vojnou vzdúvali nad hladinu oceána.. No moc by som sa tam nekúpal, na moje pádlo zaútočil nejaký tvor a mám dojem, že ma do prístavu vytrvalo sledoval

Ešte by som ostal, no doma bol koncert Roxette, a tak rýchlo na letisko

Vážení priatelia, prajem pekný deň

Peter Slamenik

Peter Slamenik

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  175
  •  | 
  • Páči sa:  1 024x

"zvedavý cestovateľ, nepochopený básnik, hanblivý extrovert, diaľkový chodec, večný optimista, sklamaný idealista, trpezlivý čakateľ, hustý dobrodruh, opatrný horolezec, samouk histórie a beznádejný romantik" Zoznam autorových rubrík:  V zdravom tele z dravý duchVšeličoSúkromné

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu