reklama

Čo s načatým večerom? Dáme Gerlach!

Padlo meter čerstvého prašanu... Paráda, dáme traverz cez hrebeň a dolu to zbehneme aj na zadku! Alebo zlyžujeme. Uvidíme.. Ako sa ráno zobudíme

Písmo: A- | A+
Diskusia  (18)

Vo výške 1500 metrov mínus dvadsať... Super, dáme mačky a polezieme nejaké ľady!

Aj takéto hlášky už padli na horských chatách.. Letné hrdinstvá sú ešte odvážnejšie.. Dvaja chlapi, opretí o bar na Téryho chate, chceli čosi navŕtať do takej kolmice, že aj orol sa by sa tam zľakol.. Dúfam, že chalani sa dobre zobudili a svoje plány úspešne zvládli. Lebo sem tam to v Tatrách vyzerá ako na leteckom dni

Kedysi mi to jeden z fachu po lopate vysvetlil.. Že keď sa rozflákam na diaľnici, tak ma naloží vrtuľník a všeobecná zdravotná to už nejako vybaví. Dopravákom dám niečo do pokladničky a idem na PNku.. A že ak spadnem do tatranského plesa, a bude tam málo vody, tak sa tiež môžem previezť v helikoptére

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Z logických dôvodov nebudú na palube riešiť kreditku, a ani cash. Terminál a drobáky na vydávanie pilot asi nedrží. A asi ani z princípu, nepočuli by sme sa, tie rotory hučia ako blázon. Hluchý som bol ešte tri dni.. Vyložia ma na najbližšom parkovisku a určite na mňa nezabudnú.. Neskôr mi vytlačia faktúru a poisťovňa sa bude tváriť, že ma nepozná

Nedalo mi to a trošku sme to rozdebatovali

Takže letím na svojom naleštenom turbe po neskolaudovanej D1tke a skúšam to napchať medzi vystresovaný osobák z východu a nejakého tupca, ktorý nevie čo s plynovým pedálom. Obaja sú rozťahaní skoro cez tri pruhy, tupec trošku vpredu. Nezadarí sa mi to.. A zvodidlo nás rozhádže po okolí.. Zápcha na pár hodín, požiarnici dotlačia cisternu pitnej vody a hydratujú nepripravené posádky, ktoré podcenili zásoby na cestu.. Rodičia zabávajú znudené deti, venčia spotených psíkov, hádajú sa.. Doktor pozbiera, čo zo mňa ostalo, zabalia, označia, a letíme na nejaké ARO. A tajne dúfam, že chlapi na medicíne dávali pozor.. Keď už ležím na operačke, sestrička vyzvedá poisťovňu, lekár mi dá nadýchať niečoho fajnového a zadriemem.. V tej chvíli na miesto nehody prichádzajú muži zákona a riešia

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V druhom prípade, vykračujem si v sandálkach, vysmiaty, po zakázanom horskom chodníku, zabávajú ma tie čaje a horce, čo som do seba kopol na chate.. Trošku dosť exponovaný terén, kopa voľných šutrov, fotím kamzíka a kvôli lepšiemu selfie uhlu dám traverz cez previs. Kamzík nechápe.. Šmyk! A padám do nejakej diery.. No prúser ako Brno a aj špinavý som! Odvážni turisti ku mne zliezajú, ticho, teplo, tekutiny, tíšenie bolestí.. Jeden sa ma pýta, asi Poliak, či u pana ubezpieczenie, bo transport będzie helikopterem. Druhý hrdina, vole vole ako Ti je vole?! Vole, to byla rána, vole. Ty vole.. Volejte někdo 18300!
Nasledujúci scenár je rovnaký ako pri škodovej udalosti na diaľnici, len nakládka a odlet je trošku technicky náročnejší.. Ešte dobre, že k tomu nevolajú policajtov. Bol by tam ukrutný chaos, zranené osoby by tam zabudli alebo dorazili a kamzíka zobrali na výsluch

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V obidvoch prípadoch si hypoteticky zaslúžim vyčistiť žalúdok, vyťahať za uši a nakopať zadok! Ako bonus zákaz šoférovať a chodiť na túru maximálne na somársku lúku v Malých Karpatoch. Až kým nedospejem

Teoreticky, s odstupom času si len spomeniem na moje nablískané turbo, poškriabem jazvy a ponadávam na dopravné zápchy.. Keby to tak vinníkom nehody chceli konečne prišiť! Sedláci nedisciplinovaní! Autobusom nech jazdia! A preplatiť stojné všetkým v kolóne trčiacim šoférom a každému decku po nanuku..

V prípade horského zážitku mi zakaždým husia koža nebehne, keď uvidím nejaký kopec vyšší od krtinca. A pri všetkých reportážach z Tatier veľmi smútim, ako som vyvalil štyri litre po zľave za zásah leteckej horskej služby a z toho megavýletu nemáme spolu ani jednu fotku.. Áno zaplatil som.. Hypoteticky.. No všeliakí ľudia sú, ekonómka na horskej službe nazbierala plný šanón nevyplatených pohľadávok a ani exekútor s tým nepohne.. No ja som charakter

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Za tie prachy som mohol letieť biznisom na Tahiti.. A teraz dva roky nevytiahnem päty z bytu, aby som to aspoň trošku vykryl. No časom sa do hôr určite vrátim. Nedalo by mi to. Keď to tam miluješ, nie je čo riešiť a možno skúsim paragliding zo Slavkovského. Na youtube to vyzeralo super

Chlap od fachu o pokute niečo začal točiť.. To ma trošku prebralo, už veľa panáčikov so všeliakými preukážkami som poslal rozcvičiť sa, keď odo mňa chceli nejaké peniaze. Alebo rovno do hája! Záviselo od pohlavia.. Keď chcú peniaze, nech si nájdu nejakú robotu a zarobia si! No tohto som si vážil..

Chlap od fachu už tušil, že som rebel, asociál, držgroš a chcem s tým vybabrať.. Ako keby mi čítal myšlienky, odpovedal pohotovo aj bez otázok. Asi to mal natrénované, takých chytrákov ako ja sa mu tam promenádujú mraky

„To že platíš stovky éčiek z výplaty na kadejaké zdravotno-sociálne fondy a podobné parlamentné hobby, Ti je houby platné! Na horskú službu Ti z pásky nestŕhajú! Aj keď si nám odkázal dva percentá, díky moc, no z toho sme nemali nič! To vyžralo šéfstvo a nejaká nadácia.. Nám si nedal ani korunu! Keď si myslíš, že si taká hviezda, zavolaj si na ministerstvo, nech Ti pošlú Blackhawk. Aj tak to potrebujú rozlietať“

„Aj keď si tu každý víkend, máš obstojnú výstroj, tak keď na Teba z Vysokej niekto zkopne skalu, máš tiež problém.. Prečítaj si zákon 544/2002! A ak ten šmejd zdrhne cez sedlo na Rysy, tak ho v tom dave už nenájdeš“

„Nemysli, že keď si zavoláš sanitku na galériu Gánku, že si to ojekabátil a ušporil! Spojovateľka si to vygúgli, že to nie žiadna vernisáž a obratom brnkne na check-in do Popradu. A už sa v tom vezieš.. cca do 60 éčiek za minútu.. A márne budeš ukazovať výpis hovorov, že si volal 112tku a iný taxík“

„Čokoľvek po Teba doletí, spustia k Teba iba profi záchranára! A hneď ako si Ťa pripne, tak mu už nezdrhneš. A už Ti ide aj taxameter.. Sestričku z Kramárov Ti tam nevysadia, to len motoristom dávajú taký benefit. Vtedy by to bolo zadara. Možno tak kvietok a bonboniéru by si jej za to mohol kúpiť, ak sa úplatku nebojí“

„Pôjdeme po Teba a hotovo! Nemysli si, že si tú zlomeninu ofačuješ sám a do rána to už nejako rozbeháš. A povedz kámošom, nech netrhajú kosodrevinu! Na improvizované nosidlá potrebuješ tvrdšie konáre a ochrancovia prírody sa tiež dívajú“

Smutno mi zostalo.. A ešte zrazu ako na potvoru mi bolo aj treba.. Ale držal som chlapsky až na Skalnaté pleso. Tam majú lepšie WCko ako v Intercontinentali.. Na hrebeni by som musel zliezť z chodníka a hľadať, tieň, závetrie, spevnené rovné plochy a trošku súkromia. Nehanbím sa, ale nerád to tam znečisťujem

Rozdebatoval som aj túto špeciálnu situáciu. Že keď turistu volá príroda, čo sa nedá odmietnuť, zlezie z chodníka a spadne do rokliny... Že či to klasifikujú ako pohyb mimo značenej trasy... Vraj áno.. Poisťovňa sa aj slamky chytá a určite tam pošlú agenta rozanalyzovať vzorky a ich rozptyl od vyšľapanej cestičky. Aby mali dôkazy a zmietli to zo stola

Chlap od fachu bol strážca národného parku.. Načapal nás v stene Lomničáku. Štverali sme sa cez ferratu, dvaja sa toho železa ani nedržali. Málo ľudí okolo, klídek a pohodička, až na jedného deda, horského vodcu, s ktorým som sa zvadil.. Kazili sme mu kšefty, za takúto poobednú prechádzku berie od klientov 200 éčiek. No s nami nezarobí. Ešte by nás brzdil a zavadzal

A tak som ho poslal..

Tak to bol on, ktorý nás nabonzoval do vysielačky strážcom! Bodaj by otlak chytil.. Najprv sme len diskutovali, neskôr sa aj hádali. Bol som pripravený aj na hmaty chvaty sebaobrany. No nemal som v pláne občiansky ukazovať a peňaženku tasiť. Argumentoval som, že som sa stratil, ale taký blbý nebol.. Nezožral mi ani teóriu demokracie a slobodného pohybu.. Chcel som aj ujsť, no poznal to tam lepšie

Na záver som mu tlačil kaleráb, že do týchto končín ma vyhnal rozzúrený medveď a jediná úniková cesta bol neoznačený chodník.. To bola dosť blbosť, ale získal som čas 

Ani jedného z nás to už nebavilo

Nakoniec som sa ho opýtal, že čo mu vlastne vadí. To, že sme nezaplatili dedovi sprievodcovi, alebo, že som mimo značeného chodníka?.. Nech radšej ide buzerovať tú partiu, ktorá lezie nad nami! Včera to na chate dosť roztáčali. Ešte by určite nafúkali.. Celkom sú stavaní, goratex aj na trenírkach, no vyzerajú, že každú chvíľu strelia také šarkany, že ich budú týždeň hľadať.

Odišiel..

Ale pravdu mal..

A ja teraz neviem, čo mám robiť.. Túlať sa kdekoľvek v Tatrách, veď nejako bude a do toho šanóna sa ešte vojdem. Alebo brnknúť do poisťovne, zobrať u nich všetky možné asistenčné balíčky a na každý výlet si najať horského vodcu.. Za asistenciu pri potrebe v kríčkoch to bude asi za príplatok, no zadara vrtuľník v prípade potreby by mohol potom vybaviť

Tak idem radšej na splav

Milí priatelia, prajem peknú a bezpečnú turistiku

HORE ZDAR

Peter Slamenik

Peter Slamenik

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  175
  •  | 
  • Páči sa:  1 024x

"zvedavý cestovateľ, nepochopený básnik, hanblivý extrovert, diaľkový chodec, večný optimista, sklamaný idealista, trpezlivý čakateľ, hustý dobrodruh, opatrný horolezec, samouk histórie a beznádejný romantik" Zoznam autorových rubrík:  V zdravom tele z dravý duchVšeličoSúkromné

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu