reklama

Mám iba jednu vysokú

Promovaní inženíři? Ešte si pamätáte text Gaudeamus igitur? Minule som to skúsil pri pive, no už mi to nešlo tak dobre

Písmo: A- | A+
Diskusia  (60)

Neviem, čo vyspevovali doktori, magistri a ostatné akademické odnože, no inžinierov bolo vždy počuť najdlhšie a najďalej.. Písal sa rok 2004.. V tej dobe len málokto po štátniciach napochodoval do študovne a začal kopírovať ďalšiu diplomovku. Lebo o týždeň ho na druhom konci republiky čakala ďalšia komisia.. To musí byť iný masochista, ktorý si struhne zopár štvorsemestrálnych matematík, pružností, pevností a podobných psychiatrií a ešte si ide niekde poobede dobrovoľne doriešiť nejakú sociálnu politológiu

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tak toho to musí baviť.. Alebo jedna z tých škôl je dobrý vtip

Ako uznám, že vo štvrtom ročníku, tu sa ukľudnia aj najvýkonnejší čističi-masakristi.. A skoro budúcim kolegom už dajú pokoj a nechajú ich vydýchnuť.. A tak sa dá ešte niekam poslať prihláška, trošku postrážiť zadné dvierka, zo životopisu urobiť bestseller.. Veď času je veľa, nie každému sa chce chľastať, niekto študuje milovanie, niekto miluje študovanie, a takto rozbehnutý, už by bola škoda brzdiť.. No keby som bol profesor, a na termín mi pribehne takýto milovník, ktorý práve niečo zapísal do indexu na konkurenčnej univerzite, tak sa urazím! Ani nie preto, že dal dve za deň, ale on ešte kdesi robí IT podporu dvadsať hodín týždenne!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Možno to je nejaký Einstein.. No možno iba dobre schoval ťaháky. Chodil mi vôbec na cviká?

Ja robím síce štyridsať hodín, no za pol roka som nedal ani prvú lekciu nemčiny.. Tupý som.. A nič s tým nerobím. A to je na tom všetko najhoršie!.. Kokso, mám kámošku, ktorá popri práci našprtala za dva roky čínštinu a ešte robí Spartan race! A tiež promovala kade-tade. Tá musí večer spadnúť do postele a okrem vankúša oslintá už tlačítka vo výťahu.. A ja?! Moje skóre, iba jedna škola, aj to som tam šesť rokov strašil, skoro sedem.. Ušiská mi pridrelo, trpel som jak Kristus, skoro som tam chcípol a v myšlienkach vyhladil polovicu pedagogického zboru.. A pred dekanským zo Statiky som pregrcal celú noc. No nie z chlastu.. A pozerám, že podľa renomovanej agentúry má aj policajná akadémia vyššiu kvalitu...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Po promóciách som odtiaľ zdrhal ako krysa z potápajúcej sa lode, mal som vzdelávania už plné zuby. Dokonca až tak, že som si dosť dlhú dobu nechcel ani so študentkou v Machnáči zatancovať.. A keď nám do fabriky natlačili bakalárov na prax, tak som im robil zle.. Vždy som sa dobre učil, no jednoducho, na viac nemal.. No smutný som

A to mi včera ešte na stole pristáli dva životopisy! Začnem vždy fotkami, to je super zábava.. Ak sa hanbí, tak facebook to istí. A aj motivačné listy sú poriadna psina. Neviem, čo pili, ale tiež by som si dal. Aj kolegom vždy ukážem.. Kvalita rôzna, no niekedy mi z personálneho pošlú taký matroš, že sa stoličky chytím.. No posúďte sami

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Baba, 26 rokov, Jedna vysoká právo, druhá manažment! A ešte tam bolo aj odporúčanie z nejakej nóbl firmy.. To jak stihla?? Keď ja som mal 26, tak som vyliezol ožratý z kasární a ten posudok by ma za socíku poslal cez Sabinov rovno do uránových baní.. Kukám, či má deti, to by bol iný time manažment, keby aj toto stihla.. Nemá.. No kolegovia hneď reagovali, že by si s ňou vedeli predstaviť veci súvisiace s materstvom.. Tak táto by sa hodila ako zákaznícky kontakt! Takéto typy ukľudnia všetkých auditorov a predali by aj šrot.. Zvykol som ich brávať so sebou, keď som cestoval ku klientovi na koberec a pekne som ju tlačil pred sebou už od parkoviska

Záľuby - interiérový design, pes a cestovanie.. Kolega z facebooku hlási, že bola na nejakom tripe po Ázii a aj čokla hodil na monitor. Kokso, kedy ho stíha venčiť? Už už tam naťahoval aj nejaké fotky z pláže, no to som rýchlo stopol, aby nás personalistka neobvinila z nejakého sexizmu. Či čo nám to naposledy pri podobnom workshope skúšala prišiť.. A má aj chlapa..

Ale nejaký lepší nábytok, tak ten by v tej našej jaskyni veru bodol..

Tak táto by nás riadne vycvičila!.. Najviac ma desí, že má dokonca aj titul z manažovania! Podľa agentúry, topka škola! Vraj tam konzultujú s najväčšími kapacitami! Tá určite vie progresívne riadiť aj atómovú ponorku! Toto mi zatriaslo stoličkou.. S takým backroundom (čítaj bekraundom) jej 1500 v čistom bude čochvíľa málo a pôjde mi po krku.. My sme tu všetko obyčajní technológovia, materialisti, technici a podobní lúzri, ktorí vedia zmanažovať maximálne firemný guláš.. Síce toto vieme vybaviť perfektne, no s touto sa bude jesť iba sushi a podobný bio sajrajt.. A keď nám už zo všetkého bude sexuálne harašiť, tak nás ovalí zbierku zákonov.. Aj k tomu má diplom

Toho druhého som už ani poriadne nečítal.. Ale ten tiež nemal iba jeden index. Kombinoval tam nejaké humanitné vedy, taký chlapček, a ešte mu asi stále platí ISEC a zľava na rýchlik

Ako dokázali vyštudovať dve školy naraz!? Alebo za sebou!?

Asi všetko sa dá, keď sa chce.. V minulosti kopu takých bolo, ktorí radi vysedávali v laviciach. Taký Lomonosov, tiež od rána do večera chodil na prednášky.. A keď mal nejaké okno, tak robil keramiku, hral sa s husľami a prekladal.. A aj doučoval! Vraj tú súkromnú lekciu párkrát pretiahol a potom si musel nájsť čas na pištoľový súboj s urazeným manželom.. To len svedčí o tom, že všetko sa dá, len treba makať! Aj dnešná generácia dokazuje, že treba byť odhodlaný, mať cieľ a tvrdo ísť po ňom.. A že ja mám prúser, lebo tá mladá kočka zdvihne produktivitu oddelenia dvojnásobne a potom ma deložuje z manažérskeho kanclu

Za mojej éry som asi iba závidel tým, ktorí naložili so svojim osudom lepšie ako ja.. Furt som tvrdil, že za sudcu, či chirurga sa nedajú urobiť prijímacie skúšky.. Že na právo brali iba tlačenky s rodokmeňom, či podobné klobásky a na medicínu musel uchádzač vedieť po latinsky vypitvať akéhokoľvek cicavca.. Dokonca pod vplyvom a tiež musel doniesť zo zabíjačky nejakú koštovku. Dnes už viem, že to boli iba moje výhovorky.. Všade som vykrikoval, že na našej fakulte sa profesori predbiehali, kto vyhodí viac ľudí z termínu.. Pritom nesiahali dnešným skúšajúcim ani po členky.. A to sme boli iba sprostí a neučili sme sa..

Všetko sa dá, len treba chcieť

Ale na svoju obranu musím povedať, že sme žili v nepriaznivej dobe!

Dnes máme 35 škôl, kde sa dá zohnať nejaká kvalifikácia! V niektorých mestách medzi nimi premáva aj električka.. Dnes zaostávame za priemerom OECD a mladá krv sa rozhodla dohnať západ! My sme nevedeli, že tú našu republiku treba niekam posunúť. My sme takú motiváciu nemali. V tej dobe ktosi v parlamente vykrikoval, že čochvíľa to tu bude ako vo Švajčiarsku a kroky sú už podniknuté.. Dnes sú aj vyučovacie techniky ďalej! Psychowalkman ide na dračku! My sme mali igelitku knižiek a jediná vychytávka boli farebné značkovače, ktoré dokázali natlačiť kvantum informácií opäť do jednej igelitky.. Dnešná mládež už vie pracovať s informáciami! Extrahovať dôležité fakty a zvládnu celý predmet vtesnať na desať hárkov formátu A4. A za noc to nabifliť..

Viem, čo hovorím, býval som kedysi so študentkami, stále behali s nejakým papierom.. Žiadna päť kilová kniha

No v tej dobe to naozaj nešlo

Fakt som nevedel, že mám ešte ďalej študovať.. Síce nejaké indície som dostal, vtedy, keď mi postarší deduško vo fialovom župane, so zlatým náhrdelníkom, gratuloval k certifikátu v modrých doskách, tak navrhol, či neostanem na doktorantské.. Mimochodom, s tým plášťom a bižutériou vyzeral ako rapper.. A ja tupec zobral diplom a prášil kade ľahšie

A dnes si ani neviem predstaviť koľko modeliek, poslancov, ministrov a športovcov sa preháňa v sobotu po chodbách jednotlivých pavilónov. Cez víkend študujú, lebo v týždni musia makať.. A zvládnu zariadiť titul za polovicu času, lebo to asi berú vážne! To neotrasie stoličkou iba mne, ale veľa starých psov skončí na dlažbe! Sme zaspali na vavrínoch..

V pondelok dostanem ďalšie životopisy a smiech z víkendu ma prejde.. Lebo dvoch musím zobrať. Tú peknú beriem na sto percent.. A ešte musím jedného .. A určite to bude tiež vyštudovaný manažér s doktorátom zo psychológie.. Ani na toho s tým mojím ošarpaným východniarskym lýceom nemám šancu. Ale budem sa aspoň zabávať, ako sa s mladou posekajú o ten môj kancel

Milí priatelia, učte sa pokiaľ Vám to páli, a prajem pekný deň

Peter Slamenik

Peter Slamenik

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  175
  •  | 
  • Páči sa:  1 024x

"zvedavý cestovateľ, nepochopený básnik, hanblivý extrovert, diaľkový chodec, večný optimista, sklamaný idealista, trpezlivý čakateľ, hustý dobrodruh, opatrný horolezec, samouk histórie a beznádejný romantik" Zoznam autorových rubrík:  V zdravom tele z dravý duchVšeličoSúkromné

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu