reklama

Zasa som ten maratón nevyhral

Spoliehal som sa na to, že Bratislava má ako vždy hlboko do vrecka. A tak svetová elita si ide radšej zabehať do Viedne.. Tam víťaz berie 15000 éčiek!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Takže ak je pre niekoho utekanie po ulici zamestnaním, tak načo by sa potil na nejakom Slovensku pri Dunaji.. Keď trošku vyššie po prúde sa mu to oplatí oveľa viac a majú tam aj krajšie múzeum.. Sú to tiež iba také drobné, ale sezóna sa ešte iba začína. V tomto športe sa platí iba za výkon! Nie za účasť! Alebo za snahu.. A ešte iba nedávno zliezol sneh, takže ani tie aktuálne časy nie sú žiadna sláva. A kým sa začnú zarábať poriadne prachy, treba ešte počkať. A potrénovať

Sorry, aj za účasť sa samozrejme platí.. Každý pár tenisiek bežne v Bratislave nechá organizátorom okolo 30 éčiek! Keby som vedel, aká je to ryža, tak sa toho chopím už dávnejšie.. Odmena pre najrýchlejších bude ako vždy dobrý pocit, kľúčenka a športovú taška.. Minimálne náklady, zdravoťáci tam musia byť zo zákona. A aj policajti si radi urobia výlet do ulíc.. Tisíc dobrovoľníkov z intrákov prišlo tiež zadara, takže to štartovné skončí skoro komplet pekne krásne niekde v ponožke. Ešte zohnať v akcii cisternu neperlivej minerálky a preteky sa môžu začať..

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako som spomínal, rekordy sa na jar nerobia.. S tým mottom som tam aj išiel a celý štvorhodinový beh som si to opakoval.. Takže nemal som veľké oči. Ale keď som točil do druhej polky, tak medzičas ma skoro rozplakal. To kde som sa tých dvadsať minút flákal!? To som radšej ešte mohol spať!.. Za tie roky mám spoľahlivý tempomat a bežal som ideálnu stopu! Nestratil som sa ako Trnavskej stovke, kde som si odskočil do húštiny a po ukončení činnosti som bol tak rozladený, že som chvíľku bežal opačným smerom

Fakt neviem, kde sa stala chyba

Okrem tréningu som všetko urobil správne.. Stiahol som si výživové tabuľky a fungel novú bežeckú appku.. S keňskou reprezentáciou máme rovnakého obuvníka, dokonca som si pred behom šľahol trošku fajného salbutamolu! Mám to samozrejme na predpis.. Cyklista Froome na tom vyhral Giro! Tak čo som horší? V Alpských kopcoch pravidelne zdrhol nielen súperom ale aj sprievodnému vozidlu!.. Tak v nejakej Bratislave by ma to mohlo dokonca nadnášať.. Či?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vychytal som všetko do posledného detailu.. Aj na bradavkách som mal dvojitú ochranu. Bolo treba.. Ráno bolo iba päť stupňov! Lebo keď toto človek podcení, tak zošalie.. Verte mi, je to horšie ako čistý priestrel kolena

No nič, nejdem do toho šprtať, zmrvil som to na plnej čiare a skúsim šťastie na jeseň v Košicoch.. Tam primátor z rozpočtu vytiahne desať tisíc! Tiež žiadna sláva, ale vraj aktuálny oceľový magnát tam zvykne niečo prihodiť.. A hneď sa im tam nanominujú vytrvalci z Afriky!.. A tí chlapi vedia utekať! Úplne ich žeriem. Už od malička behajú strašidelné štreky do školy. Aj do najbližšieho obchodu to je vraj cez celý okres. A ešte ich sem tam ponaháňa lev.. S tým sparťanským životopisom a tréningovou dávkou ako pre koňa, pri ostrom maratóne už od štartu prášia hore námestím ako o život. Mimochodom organizátori by mali zvážiť tú štartovaciu pištoľ. Tiež sa vždy zľaknem..

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď ich zazriem v späťáku na 21. kilometri, ako ma idú urobiť o kolo, tak ma to neskutočne nakopne! A natiahnem také tempá, že mi to online tréner okamžite olajkuje a zdieľa.

Alebo taká Budapešť! Tam ma tiež motivujú bežci zo štartového poľa.. Aj tu je iba trápna pätnásťtisícová prémia pre víťaza. Takže hviezdy sa im na to bežne vybodnú a idú pohľadať za oceán niečo lukratívnejšie. No na trať sa dostavia iné esá.. Pred pár rokmi ma obehol Spiderman a hneď za ním fialová spermia. A tá bola sakra rýchla.. To som nemohol nechať len tak, zavesil som sa na ňu a zaknihoval som kvalitný osobák! Ešte mám kdesi fotku ako sa s ňou v cieli objímam

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Koncom apríla sa najväčší borci idú rozklusať do Londýna. Na rebríčku odmien sú Briti na štvrtom mieste.. 40 tisíc, asi libier, neviem, priláka už celkom zaujímavé mená. Eluid Kipchoge, zapamätajte si to meno, si tam dáva taký ostrejší výklus. Zvykne vyhrať, a naposledy sa ani moc nespotil.. Keď sa objaví na štarte, tak väčšinou iba riešime, kto bude druhý. Keď pretne pásku, tak podľa toho ako sa tvári, odborníci tipujú, či na jeseň v Berlíne zbehne niečo zaujímavé.. Posledné štyri ročníky nedal konkurencii šancu a aj posledný výkon naznačil, že Nemci by si mali pripraviť šekové knižky

Maratónik v nemeckej metropole je už iná liga! Žiadne prevýšenia, minimum zákrut, disciplinovaní diváci, žiadna zámocká dlažba a podobné retardére.. Aj policajti vedia, čo majú robiť.. Október, počasie ukážkové, forma graduje.. Robia sa tu svetové výkony a dávajú štyridsať tisíc za prvé miesto! Nič moc že? Niektorí futbalisti by si ani kopačky neobuli..

Spomínaný Kipchoge tu vlani celkom kvalitne vylepšil svetový rekord. Dostal tridsať ako časový bonus, sedemdesiat za svetový rekord, dvadsať za rekord trate a aj sponzor ho v cieli určite ponaháňal s nejakou zmluvou.. Obúva ho celkom známa firma. A všeobecne sa tenisky predávajú ako teplé rožky, takže behací priemysel začína byť celkom fajn biznis

Dohromady tu vraj zohol do dvesto tisíc! To by si už mohol kúpiť vlastné safari..

Ale furt sa mi to zdá málo.. Za svetový rekord v maratóne? Niekto by nedal 42 kilometrov ani autom! Niekto nedokáže dve hodiny ani chlastať, nie to ešte utekať..

Nie je to zasa úplné pravidlo, že najlepšie peniaze sa zarábajú na vrchole sezóny.. Americké maratóny ponúkajú počas celého roka niečo na prilepšenie. Boston, New York, LA, za prvé miesto, všade okolo 100-150 tisíc. Podľa nálady organizátorov.. Aj v Kórei, či Tokiu, sa dá celkom dobre privyrobiť. Určite aj Číňania majú na to, aby vyplatili lukratívnu odmenu, len do toho smogu sa nikomu nechce ísť kašľať.. A ešte by som spomenul jednu lokalitu.. Kde vždy a za každú cenu ukazujú, že majú najdlhší, a zlatom vykladaný..

Hovorím o Dubaji a ostatných ropných vrtoch! Kde tiež natiahli cestu, krížom cez púšť a každá ťava má svoj zelený most. Prvý tu berie štvrť melóna! Či doláre, čí eurá, neviem, pri takej sume je to úplne jedno.. Je to fúra peňazí a Európa by sa mala zamyslieť.. Za rekord púšte by tiež poslali na účet niečo zaujímavé a veru neviem asi ani predstaviť, koľko by vyplatili za svetový rekord.. S takým balíkom by víťaza, pravdepodobne z Afriky, ani domov nevpustili! Miestny prezident by už nebol taký frajer, zdevalvoval všetky meny na kontinente a rozpútal občiansku vojnu!

Človek by si myslel, že za také prachy by sa to tam elitnými bežcami len tak hemžilo. No Dubaj sa beží koncom januára a takto skoro po sviatkoch ešte väčšina ľudí na planéte tlačí do hlavy rybu so šalátom. A povoľuje opasky.. A neviem ako Vy, ale v tom zálive si tie tučné odmeny môžu niekam strčiť! Mať plné topánky piesku je ešte horšie ako plné oči múch..

Eliud žije v nejakej dedine, tam kdesi v Afrike.. Bungalov bez bazéna, nejaký starý hrdzavý pickup odparkovaný na ulici.. Sem tam asfalt.. Ráno si napumpuje kýbel vody, tri deti vypraví do školy a trénuje.. Na obed si v miestnej vývarovni naloží tanier niečoho, neviem to identifikovať, a zasa ide behať.. Večer podpíše žiacke, urobí domáce úlohy, vypije čaj a ide spať. A ráno behá znovu

No kondička neskutočná! Maká dvojfázovo, ubehne 190 kilometrov týždenne, vraj si aj záhradku sám porýľuje.. Na reprezentačnom zraze ho aj pomasírovali, tetovačky som nevidel žiadne.. Sústredenia absolvuje v národnom bežeckom centre, no vyzeralo to ako kasárne v rekonštrukcii. Keď mali pred majstrovstvami sveta, tak boli týždeň na Jadrane.. Inak furt behajú doma po tej savane..

Ale podľa jeho slov, podmienky sú to ideálne.. Vraj luxus by ho vraj len brzdil..

Je to asi jediný atlét, ktorý je v dnešných časoch schopný v maratóne atakovať dve hodiny.. V ostrom behu si na takéto časy ešte počkáme, ale časom by to šlo…

Nejaké študované hlavy prišli s nápadom skúsiť pokoriť dvojhodinovú bariéru v ideálnych podmienkach.. Prenajali si okruh formuly 1 v Monze, a súčasných troch najlepších vytrvalcov planéty zverili do rúk vede. A zmerali im všetko čo sa dalo.. Z chlapov trčali všeliaké káble, dýchali cez hadicu a merali a merali.. A na ten laktát a vitálnu kapacitu pľúc vraj nemali ani stupnicu! Dokonca každá ovsená vločka mala presne stanovenú kalorickú hodnotu a vraj sa tam motal aj mentálny kouč.. Zhromaždili všetky výsledky a superpočítač vypľul dokonalý vzorec na úspech. Nazvali to Breaking2.. Vybavili ideálne počasie, šík vodičov držal tempo a pekne krásne rozrážal vzduch. Aj takéto drobnosti zohľadnili, dokonca jeden výskumník meral drsnosť asfaltky..

Eluid to zvládol za 2 hodiny a 25 sekúnd.. Skoro som odpadol.. Neuveriteľné!.. A zlé jazyku mu závideli, že mu za to vyplatili sto tácov! Tiež neuveriteľné, no dalo sa to čakať.. Zaslúžil by si oveľa viac

Je to výkon na úrovni majstra sveta v ťažkej váhe, kde lietajú dvojciferné milióny! Alebo čistý Grand Slam, či hetrik vo finále Ligy Majstrov.. Aj tam sú násobne väčšie výplaty a nič poriadne nehrajú, iba sa váľajú.. Keby sa mu podarilo zlomiť dve hodiny, verím tomu, že by mu aj majiteľ F1tky dal nejaké miliónové sprepitné.. Motoristi sú tiež celkom dobre zahojení..

Keď si pozrieme, koľko za kariéru zarobili jeho najúspešnejší predchodcovia, tak na vilu na francúzskej riviére by to sotva stačilo.. Taký Haile Gebreselasie, vyhral všetko čo dalo, ale ekonomický magazín mu zapísal iba 3,5 milióna! Toľko v Reale Madrid dostáva priemerne nagélovaný zohrievač lavičky.. A za sezónu!.. Alebo môj obľúbený, Kenenisa Bekele.. Poznáte že?.. Ten vybehal iba 1,6 milióna.. Keď ho na staré kolená chytí druhá puberta, tak to ani na poriadne SUVčko nebude.. 

V súčasnosti sa jeden Angličan, Mo Farah, môže pochváliť, že on ma na účte oveľa viac.. No ten má pred menom šľachtický titul.. Musí sa uznať, že mu to tiež celkom dobre behá. Veď vyhral dve olympiády! Ale naposledy dostal od Kipchogeho kvalitne na frak. Stratil ho kdesi pri Temži..

Africkí vytrvalci si asi vybrali blbý šport.. A nie sú ani tak fotogenickí ako Beckham v trenírkach. Takže do reklamy na najoholenejšie oholenie ich pravdepodobne nezavolajú. Síce polovica zemegule začala behávať, takže výrobcovia tenisiek stále hľadajú nejakú tvár pre nový odľahčený model podrážky. No marketingový guru radšej obuje a vystrčí na billboard nejakú navoňanú veľkohubú celebritu z Holywoodu, ako pokorne subtílneho maratónca z rovníkovej Afriky.. Ale väčšina z nich aj tak radšej behá naboso. A na blbosti nemá čas

Eliud Kipchoge povedal, že vo vrcholovom športe, je dôležité neprekonať určitú hranicu.. Keby sa vozil po Keni na Lambe, tak by asi ťažko robil rekordy..

Myslíte, že na to nemá!? Kúpiť si nejaké žihadlo?.. Veď počkajte do leta, draftoval ho Ineos! Nová firmička na športovej scéne. Na úvod sezóny s prstom v nose vyhrajú Tour de France.. A hneď na to skúsia ešte raz zlomiť maratónske dve hodiny. Tentokrát to nazvali 1:59 Challenge.. Tiež na okruhu v Monze.. Nečudoval by som sa, keby mu za to dali jeden monopost

Vážení priatelia, choďte si dnes zabehať a prajem pekný deň

Peter Slamenik

Peter Slamenik

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  175
  •  | 
  • Páči sa:  1 024x

"zvedavý cestovateľ, nepochopený básnik, hanblivý extrovert, diaľkový chodec, večný optimista, sklamaný idealista, trpezlivý čakateľ, hustý dobrodruh, opatrný horolezec, samouk histórie a beznádejný romantik" Zoznam autorových rubrík:  V zdravom tele z dravý duchVšeličoSúkromné

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu